تصویری قدیمی از پشت صحنه ورزش و مردم / قابی پر از چهره‎های معروف

تصویری قدیمی از پشت صحنه ورزش و مردم / قابی پر از چهره‎های معروف

وب سایت رسمی فوتبالی- امروز پیش از ظهر بهرام شفیع در باغ فیض تهران به خاک سپرده شد.

به گزارش سایت فوتبالی، او رفت اما خاطرات شیرین و نوستالژیک خودش و برنامه اش باقی ماند.

در روزهای گذشته عکسها و تصاویر و ویدیوهای خاطره انگیزی از بهرام شفیع برایتان منتشر کردیم اما این تصویر یک تصویر ناب است. تصویری ناب و دیده نشده از پشت صحنه برنامه ورزش و مردم که به دست فوتبالی رسیده و آن را منتشر می کنیم. این تصویر البته مربوط به زمانی است که بهرام شفیع در پشت صحنه برنامه ورزش و مردم قرار داشت و مجری و تهیه کننده برنامه ورزش و مردم مجید وارث، گزارشگر معروف دهه 60 بود که اواسط همین دهه از ایران مهاجرت کرد و به استرالیا رفت.

این تصویر مربوط به سال 1363 است که کادر فنی و بازیکنان آن زمان تیم ملی فوتبال ایران مهمان برنامه ورزش بوده اند و در پایان برنامه عکسی به یادگار گرفته اند. سرمربی آن زمان تیم ملی فوتبال ایران، سرهنگ محمود یاوری بود. تیم تازه از رقابتهای جام ملتهای آسیا 1984سنگاپور بازگشته بود و به مقام چهارم رقابتها رسیده بود. مجید وارث، مجری برنامه همانی است که از سمت چپ دومین نفر است و کنار سرهنگ محمود یاوری البته با سری پر از موی مجعد و جوگندمی نشسته است. 

از چهره های نام آشنای این عکس دیده نشده، می توان به محمود یاوری، مجید وارث، حمید علیدوستی، شاهرخ بیانی، محمد پنجعلی، علی اصغر حاجیلو و برادرش محسن حاجیلو، ناصر ابراهیمی، کیومرث صالح نیا و مرحوم بهرام شفیع اشاره کرد. 

تیم ملی فوتبال در سال 1363 در رقابتهای جام ملتهای 1984 سنگاپور در مرحله مقدماتی با تیمهای امارات، چین، هند و سنگاپور همگروه بود که در بازی اول سه بر صفر از سد امارات گذشت. در بازی دوم 2 بر صفر چین را شکست داد اما در دو بازی که همه فکر می کردند تیم ملی کار راحتی دارد با تیم هند بدون گل مساوی کرد و مقابل سنگاپور میزبان یک بر یک متوقف شد تا چین هم امتیاز با ایران وبه لطف تفاضل گل بهتر به عنوان تیم اول به مرحله نیمه نهایی صعود کند و ایران در مرحله نیمه نهایی به مصاف عربستان برود. چین یک بر صفر در بازی نیمه نهایی کویت را شکست داد و ایران و عربستان پس از تساوی یک بر یک در وقت قانونی، به ضربات پنالتی بروند. ایران در ضربات پنالتی بدشانس بود و عربستان 5 بر 4 ایران را شکست داد تا ایران در رده بندی به مصاف کویت برود. درفینال عربستان 2 بر صفر چین را شکست داد و قهرمان شد و ایران و کویت پس از تساوی یک بر یک در وقت قانونی به ضیافت پنالتی ها بروند که در نهایت این کویت بود که 5 بر سه ایران را شکست داد و سوم شد. در آن رقابتها ناصر محمد خانی و شاهرخ بیانی با سه گل زده به همراه جیا ژوکوان آقای گل مسابقات شدند. ضیا عربشاهی و حمید علیدوستی در کل تورنمنت برای ایران یک گل به ثمر رساندند و نکته عجیب ماجرا گل بخودی شاهین بیانی در این تورنمنت بود که در بازی حساس مقابل عربستان بدست آمد تا ایران نتواند از سد عربستان قدرتمند آن زمان بگذرد و به فینال برسد.

1984