تقلب هواداران مسی و صلاح، نظرسنجی توپ طلا را لغو کرد!

تقلب هواداران مسی و صلاح، نظرسنجی توپ طلا را لغو کرد!

سایت رسمی فوتبالی - نشریه فرانس فوتبال که سالهاست جایزه توپ طلا را اهدا می کند  از مخاطبانش این سوال را پرسیده بود که در سال 2018 چه کسی شایسته بردن این جایزه است.

به گزارش فوتبالی، در ابتدا در این نظرسنجی مسی با 48 درصد پیشتاز بود و محمد صلاح با 31 و رونالدو با 8 درصد پشت سر او قرار داشتند. مودریچ که همه جوایز فردی سال 2018 را درو کرده در کنار امباپه و نیمار فقط دو درصد رای داشتند.

این آرای عجیب باعث شگفت زدگی فوتبالدوستان شده بود اما فرانس فوتبال پس از لغو این نظرسنجی در بیانیه ای اعلام کرد:"مخاطبان عزیز، همان طور که خودتان متوجه شدید مجبور شدیم نظرسنجی درباره این که چه کسی توپ طلای 2018 را  می برد، حذف کنیم چرا که بسیاری از آرا با استفاده از ربات های اینترنتی و بدافزارهای جعلی داده شده بود. لازم به یادآوری دیدیم که این نظرسنجی هیچ تاثیری در آرای نهایی توپ طلا ندارد و مثل همیشه این جایزه بر اساس آرای گروهی از خبرنگاران خبره و مستقل داده یم شود. از همه افرادی که به خاطر یک اتفاق ساده که از کنترل ما خارج بود دچار سوء تفاهم نشدند، تشکر می کنیم. نتیجه نهایی توپ طلا در روز سوم دسامب در رده مردان، زنان و جایزه کوپا (بهترین بازیکن زیر 21 سال) اعلام خواهد شد."

فرانس فوتبال تا کنون نظرسنجی دوباره ای را راه اندازی نکرده است. به نظر می رسد که هواداران مسی و صلاح در این نظرسنجی مرتکب تقلب شده بودند تا آرای بازیکن محبوبشان را بالا ببرند. مسی در سال 2018 هر چند که کفش طلا را برد اما از نظر تیمی موفقیت چندانی نداشت و در چمپیونزلیگ و جام جهانی که دو تورنمنت بزرگ سال هستند، ناکام بود. صلاح نیز در سال 2018 نتوانست جام ببرد.