روایت کی‌روش از سه گناه نابخشودنی در رئال مادرید؛ چرا سرمربی ایران در رئال ناموفق بود؟

روایت کی‌روش از سه گناه نابخشودنی در رئال مادرید؛ چرا سرمربی ایران در رئال ناموفق بود؟

سایت رسمی فوتبالی – کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی ایران در مصاحبه با "تریبونا اکسپرسو" در مورد دوران حضورش در رئال مادرید و مسائل دیگر صحبت کرد.

به گزارش فوتبالی، کی روش در مورد دوران حضورش در رئال مادرید گفت:" وقتی به من این پیشنهاد را دادند قرار نبود کسی را فریب بدهم. از اولین لحظه که والدانو (مدیر ورزشی وقت رئال مادرید) به من پیشنهاد داد می دانستم که چه چیزی در انتظارم است. او به من گفت که برای پروژه شان به یک مربی نیاز دارند و من را انتخاب کرده اند. وقتی از رئال مادرید پیشنهادی دریافت می کنی اول آن را می پذیری و بعد فکر می کنی. در سالی که در رئال بودم این باشگاه شروع به فروش بازیکنانش کرده بود و خرید انجام نمی داد چرا که مدیرشان می خوسات وعده ای که در مورد از بین بردن بدهی ها به هوادارانشان داده بود را عمل کند.  سیاست باشگاه بر این اساس بود: شش کهکشانی که همه آنها باید بازی می کردند در خط حمله و گروهی از "پاوون" ها (اشاره به محصولات آکادمی که نمادشان بازیکنی به نام پاوون بود) در خط دفاعی. در آن ترکیب ماکلله و مورینتس هم حضور داشتند اما هر دو فروخته شدند."

مربی پرتغالی همچنین گفت که تا زمانی که مورینتس از تیم رفته از جدا شدنشان مطلع نبوده و از دلایل فروش ماکلله به چلسی نیز خبر نداشته است:"بعد از سوپرجام با مورینتس صحبت کردم و به او گفتم "سه شنبه می بینمت" در جواب من گفت:"سه شنبه؟ خبر نداری من را به موناکو فروختند؟" خبر نداشتم ام ابا خودم فکر می کردم که ماکلله را دارم. پس او را در خط هافبک قرار می دادم و هلگرا به خط دفاع رفت. همه چیز خوب بود اما ماکلله هم به چلسی فروخته شد چون وجهه تبلیغاتی نداشت و پیراهن هایش فروش نمی رفت. بدین ترتیب با فروش او بکام در مرکز خط هافبک بازی می کرد. بکام  قبل از رئال در پست هافبک راست بازی می کرد اما وقتی به رئال آمد فیگو در پست او بود پس مجبور بودیم که پستش را به خط هافبک عوض کنیم."

کی روش در مورد منتفی شدن انتقال میلیتو به رئال مادرید هم صحبت کرد:" هیرو را هم از دست داده بودیم. یک مدافع می خواستم و قرار بود میلیتو را بخریم. تست پزشکی را پشت سر گذاشت و رد شد. لوئیسائو از بنفیکا و په په که در مارتیمو بود را به باشگاه پیشنهاد دادم. در آن زمان قیمت په په فقط 1.5 میلیون یورو بود اما باشگاه در آن زمان او را نخرید تا چند سال بعد مجبور شوند برای خریدنش از پورتو 30 میلیون یورو بپردازند."

سرمربی نیم ملی ایران در ادامه بیان کرد:" وقتی در رئال مادرید بودم سه گناه نابخشودنی رخ داد. سه حرف "م" یعنی میلیتو، ماکلله و مورینتس. پس از دوران من، این سه گناه مرگبار به اخراج سه، چهار مربی منجر شد و میلیون ها یورو خرج شد تا رئال مادرید بازسازی شود. این سه گناه تاریخ ساز شدند. تاریخچه ای که به بدترین شکل پیش رفت."

کی روش البته می گوید که با وجود همه این انتقادات از این که در سال 2003 پیشنهاد رئال مادرید را پذیرفته، پشیمان نیست:"پشیمان نیستم. اگر به عقب برگردم باز هم این پیشنهاد را می پذیرم. ایده بدی نبود، این که گروهی از ستاره ها با بازیکنان آکادمی ترکیب شوند. اما حالا برنامه عوض شده است. بازیکنان جوان فقط به شرطی به تیم های بزرگ اسپانیایی می رسند که در تیم های دیگر قرضی بازی کرده باشند و تجربیاتشان بیشتر شود."