درخشش سامان قدوس؛ حضور در ترکیب اصلی تیم ملی محقق می شود؟

درخشش سامان قدوس؛ حضور در ترکیب اصلی تیم ملی محقق می شود؟

وبسایت رسمی فوتبالی- درخشش سامان قدوس در لوشامپیونه بار دیگر بحث چگونگی حضور او در تیم ملی ایران و میزان اعتماد کی روش به این بازیکن را داغ کرده است.

به گزارش وبسایت فوتبالی، وقتی بحث حضور سامان قدوس در تیم ملی ایران مطرح شد کمتر کسی به حضور ثابت او در ترکیب تیم ملی ایران شک داشت. تصور می رفت که کارلوس کی روش نظری مساعد به این بازیکن داشته و او را برای یکی از پست های وینگر یا هافبک نفوذی تیم ملی در نظر گرفته است. به خصوص آنکه تاکتیک مدنظر کی روش در تیم ملی بیشتر مبتنی بر دفاع تیمی و خلق ضدحمله های سرعتی بوده و برای این تاکتیک و به خصوص در فاز هجومی تکنیک و سرعت قدوس بازیکن مناسبی به نظر می رسد. قدوس قابلیت حمل توپ بالا همراه با سرعت زیاد را دارد و سبک بازی اش به گونه ای است که می تواند با تکنیک خود از کناره ها به عمق دفاع حریف بزند. اما پیش بینی ها در مورد جایگاه قدوس در ترکیب تیم ملی به وقوع نپیوست و این بازیکن جایی در ترکیب اصلی ایران در جام جهانی به دست نیاورد. کی روش ترجیح داد تا از طارمی و انصاریفرد در پست های کناری خود استفاده کند. طارمی و انصاریفرد بلندقد تر از قدوس هستند و در فاز دفاعی مدنظر کی روش توانایی بالاتری نسبت به قدوس دارند. شاید به همین دلیل و همچنین به خاطر هماهنگی و آشنایی بیشتر طارمی، امیری و انصاریفرد با سیستم بازی مدنظر کی‌روش، این مربی آنها را به قدوس ترجیح داد.

اما از این به بعد چه خواهد شد؟ جام ملت های آسیا در پیش است و تیم ملی با هدف کسب قهرمانی به امارات می رود. برای قهرمانی در آسیا دیگر سبک بازی ایران در جام جهانی چندان توجیه پذیر نیست و بایستی تعادلی بین دفاع و حمله بوجود آید. در این شرایط بازیکنی مثل قدوس می تواند بیش از قبل به کار کیروش و تیم ملی آید. قدوس که حالا تجربه رویارویی با مدافعان و بازیکنانی قدر تر از بازیکنان لیگ سوئد را نیز دارد، بهتر از قبل می تواند در پازل تاکتیکی کی روش قرار گیرد. آن هم در شرایطی که طارمی هنوز آمادگی قبلی را کسب نکرده و از انصاریفرد و بازی کردنش هم فعلا خبری نیست!  با این شرایط سامان قدوس شانس بسیار زیادی برای قرارگیری در ترکیب اصلی تیم در جام ملت ها دارد. بازیکنی که می تواند یکی از ستاره های تیم ملی در این رقابت ها باشد.

7655