با لغزشهای مکرر رئال و بارسا؛ سویا صدرنشین جدید لالیگا

با لغزشهای مکرر رئال و بارسا؛ سویا صدرنشین جدید لالیگا

سایت رسمی فوتبالی-  کمتر از یک ماه پیش بود که سویا در خانه اش مقابل ختافه تن به شکست داد. در آن هنگام، یعنی در میانه های ماه سپتامبر، تیم ماچین، تیم دوازدهم جدول بود و 8 امتیاز با بارسلونای صدرنشین فاصله داشت. اما حالا و بعد از گذشت 4 هفته، سویا در کمال حیرت و تعجب همگان صدرنشین جدول لالیگاست.  

یکشنبه شب سویا به لطف برد مقابل سلتاویگو و البته تساوی بارسلونا مقابل والنسیا در ورزشگاه مستایا، آنها توانستند صدرنشین جدول لالیگا شوند. ناکامی بارسلونا در کسب پیروزی مقابل والنسیا برایشان گران تمام شد و سویایی ها توانستند هفته هشتم لالیگا را در صدر جدول به پایان ببرند؛ آنها حالا با یک امتیاز بیشتر از بارسلونا و اتلتیکومادرید و دو امتیاز بیشتر از رئال مادرید، اسپانیول و آلاوس در صدر جدول لالیگا تکیه زده اند.

واکنش سویا بعد از باخت مقابل ختافه فوق العاده بود. آنها بعد از آن شکست دردناک به چهار برد متوالی دست یافتند و همین 4 برد از یکسو و لغزشهای پی درپی بالانشینان جدول لالیگا از سوی دیگر، سبب شد تا حالا آنها در رده اول جدول لالیگا قرار بگیرند واز بالای جدول به بزرگان نگاه کنند.

رقابتهای این فصل لالیگا هیجان انگیزتر از فصول قبل دنبال می شودو فقط 2 امتیاز فاصله میان تیم صدرنشین سویا با آلاوس، تیم ششم جدول است. 

حالا و با اتمام بازیهای هفته هشتم لالیگا، بازیکنان برای انجام بازیهای ملی به اردوهای تیمهای ملی کشورهایشان ملحق می شوند. هیجان در لالیگا موج می زند و این درحالی است که رئال مادرید در بحران گرفتار شده وبارسلونا هم وضعیت چندان بهتری ندارد و 4 بازی است که طعم برد را نچشیده و تا 2 هفته دیگر شاهد جدال بارسلونا و سویا در نوکمپ خواهیم بود.

آخرین باری که سویا در پایان هفته هشتم لالیگا، صدرنشین جدول بود به فصل 46-1945 برمی گردد که در آن زمان 12 امتیازی بودند. اما حالا آنها با 16 امتیاز وبا اقتدار بالاتر از بزرگان فوتبال اسپانیا قرار گرفته اند.

6363