مهرعلیزاده: وضعیت کشتی پهلوانی خفت بار است/ با ورزش زورخانه‌ای صلح را به دنیا نشان می‌دهیم

مهرعلیزاده: وضعیت کشتی پهلوانی خفت بار است/ با ورزش زورخانه‌ای صلح را به دنیا نشان می‌دهیم

ورزش > مدیریت ورزش - رئیس فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای در مورد برگزاری پنجمین دوره مسابقات آسیایی ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی توضیحاتی داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ مهرعلیزاده در نشست خبری‌ای که برای شروع رخداد مسابقات آسیایی ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی برگزار شده بود، شرکت کرد. 

رییس فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای گفت: «من از سال 83 که به عنوان مدیر اول ورزش این کشور، مسئولیت داشتم، خواستم برای خودم باقیات صالحات درست کنم. خواستم کاری کنم اثرات آن تا سال‌ها در ورزش ایران بماند. پس به فکر شناساندن یکی  از ورزش‌های بومی و سنتی ایران افتادیم. در همان سال مقررات و قوانین مربوط به رشته ورزش‌های زورخانه‌ای را در سال 83 نوشتیم که این ورزش را از حالت نمایشی به رقابتی تبدیل کردیم و اولین مجمع عمومی این فدراسیون با حضور 23 کشور در تهران برگزار و اساسنامه تصویب شد.»

رییس سازمان تربیت بدنی در دوران اصلاحات، ادامه داد: «بعد از دوران تحریم، برگزاری چنین مسابقاتی، اهمیتی خاص دارد. ما می‌خواهیم به جهانیان، صلح و آرامش را نشان دهیم.»

مهرعلیزاده ادامه داد: «ما هرگز، تضعیف کشتی پهلوانی رانمی‌پذیریم. این اوج خفت است که کشتی پهلوانی، یکی از زیرمجموعه‌های کشتی‌های بومی و سنتی باشد. این که کشتی‌ای که ما به جهانیان شناسانده‌ایم و اکنون در 80 کشور عضو داریم، نباید به عنوان زیر مجموعه در کنار 76 کشتی دیگر قرار بگیرد.»

258 43