پورعلی‌گنجی: دایی بهترین مهاجم آسیا بوده و باید انتخاب می‌شد/ لیگامنت پای راستم آسیب دیده است

پورعلی‌گنجی: دایی بهترین مهاجم آسیا بوده و باید انتخاب می‌شد/ لیگامنت پای راستم آسیب دیده است

وبسایت رسمی فوتبالی- مرتضی پورعلی‌گنجی گفت: حق علی دایی بود که به عنوان بهترین مهاجم تاریخ جام ملت‌ها انتخاب شود.

به گزارش فوتبالی- مرتضی پورعلی‌گنجی به دلیل مصدومیت فعلاً نمی‌تواند تیم باشگاهی اش را همراهی کند؛ به همین بهانه و در رابطه با سایر موارد گفت‌وگویی با پورعلی‌گنجی داشتیم.

 مقابل آنتورپ بازی نمی‌کنی؟
نه، متأسفانه در این دیدار خانگی نمی‌توانم یوپن را همراهی کنم، چون در یکی از تمرینات لیگامنت پای راستم آسیب دیده. برد قبلی روحیه تیم ما را به شدت افزایش داده و تیم ما راه موفقیت را پیدا کرده و من خیلی به آینده تیمم امیدوارم. تیم ما در بلژیک خیلی تیم بزرگی نیست، اما درصددیم امسال با کلود بهترین نتایج را بگیریم و ثابت کنیم که بهترین هستیم.


خودت هم برای درخشش در اروپا خیلی انگیزه داری؟
قرار گرفتن در ترکیب ثابت تیم سخت است، اما من با تلاش زیاد به این مهم رسیدم. باور کنید قصد تعریف از خودم را ندارم، اما چند تیم عربی خیلی سفت و سخت خواهان حضورم بودند و چند برابر پول به من می‌دادند، اما بازی در اروپا را انتخاب کردم تا پیشرفت کنم به همین دلیل برای رسیدن به اهدافم یک قدم هم کوتاه نمی‌آیم و با تمام وجود تلاش می‌کنم تا بیشتر در فوتبال اروپا پیشرفت کنم.


در مورد دیدار با بولیوی چه نظری داری؟
بازی با بولیوی قطعاً برای تیم ما مفید خواهد بود تیمی از قاره آمریکا که قطعاً بازیکنانش هم قدرتی هستند و هم تکنیکی؛ به همین دلیل حتماً بولیوی می‌تواند حریف خوبی برای ما باشد. بازی‌های تدارکاتی برای ما لازم و ضروری است و هر قدر بتوانیم بیشتر بازی‌های تدارکاتی انجام دهیم بهتر می‌شویم و اشتباهات‌مان کمتر می‌شود. در این بین البته معلوم است که بازی با حریفان قدرتمندتر بیشتر تیم ما را محک می‌زند.


 گویا قرار است با تیمی از آفریقا هم بازی تدارکاتی داشته باشیم؟
من خبری از حریف آفریقایی ندارم، اما امیدوارم همه مسئولان به تیم ملی کمک کنند تا بتوانیم بازی‌های تدارکاتی زیادی را برگزار کنیم. در بازی‌های جام جهانی خیلی با قدرت کار کرده و مردم را خوشحال کردیم این بار هم قطعاً نهایت تلاشمان را انجام خواهیم داد تا در جام ملت‌ها بهترین نتایج را کسب کنیم.


 علی دایی در نظرسنجی برای بهترین مهاجم تاریخ جام ملت‌ها اول شده؛ در این رابطه چه صحبتی داری؟
علی دایی بهترین نمایش‌ها را برای تیم ملی کشورمان داشته و خیلی برای فوتبال ملی ما زحمت کشیده، به همین دلیل حق علی دایی بود که به عنوان بهترین مهاجم تاریخ جام ملت‌ها انتخاب شود و من هم به این موضوع به عنوان یک ایرانی افتخار می‌کنم.