درآمد نجومی مالکان منچستریونایتد در دوران مورینیو

درآمد نجومی مالکان منچستریونایتد در دوران مورینیو

سایت رسمی  فوتبالی – منچسترسیتی و لیورپول در حالی به مصاف هم می‌روند که در صدر جدول هستند. اما 9 امتیاز پایین‌تر، در رده دهم جدول، منچستریونایتد قرار دارد، تیمی که 20 بار فاتح لیگ انگلیس شده است.

ژوزه مورینیو اندکی بیش از دو سال است که مربی تیم است و حالا عملکرد او به‌شدت زیر سوال رفته است. با این حال، اد وودوارد، معاون اجرایی باشگاه در جلسه با سهام‌داران از مورینیو حمایت کرده است. سهام‌داران باشگاه توجهی به اتفاقات داخل زمین ندارند و در جلسه با وودوارد تنها یک سوال از او پرسیدند، این که آیا اسپانسری که اسمش روی آستین پیراهن می‌خورد مشکلی برای اسپانسر اصلی باشگاه ایجاد نمی‌کند؟

به این ترتیب آن‌چه در خارج میدان روی می‌دهد بسیار دور از اتفاقات داخل آن است.

از زمانی که خانواده گلیزر در سال 2005 مالک یونایتد شد، باشگاه بیش از 1 میلیارد پوند صرف بهره، هزینه‌ها، مخارج و سود سهام کرده است. بدهی باشگاه در حال حاضر 487 میلیون پوند است که به معنای 24 میلیون پوند در هر سال است.

در دو سال مالی که مورینیو در تیم حضور داشته، خانواده گلیزر هم 45 میلیون پوند سود سهام دریافت کرده‌اند. همچنین مدیران ارشد، از جمله شش خواهر و برادر گلیزر، در دو سال گذشته 25 میلیون پوند دستمزد گرفته‌اند. دلیل دستمزد بالای آنها این بوده که 4.3 میلیون سهم از سهام یونایتد فروخته شده است، و خانواده گلیزر توانسته‌اند 126 میلیون پوند سود به باشگاه بیاورند.


8444