بایرن مونیخ با تمام قوا مقابل حریف قدیمی

بایرن مونیخ با تمام قوا مقابل حریف قدیمی

به گزارش "ورزش سه"، ناکامی بایرن در بازی‌های اخیرش گلادباخ را امیدوار کرده که شاید بتواند این بار در مقابل این غول بزرگ فوتبال آلمان نتیجه‌ی خوبی بدست آورد و حتی با موفقیت درآلیانس آرنا در جدول رده‌بندی بوندس‌لیگا بالاتر از بایرن مونیخ بایستد. 

از سوی دیگر بایرن که امسال به دنبال هفتمین قهرمانی پیاپی در بوندس‌لیگا است بعد از ناکامی در پیروز شدن در سه بازی اخیر خود با یک شبه‌بحران روبرو شده است. بایرنی‌ها در دو بازی اخیرشان در بوندس‌لیگا و یک بازی در لیگ قهرمانان پیروز نشده‌اند. 

این ناکامی‌های بایرن باعث شده دورتموند با 14 امتیاز صدرنشین  بوندس‌لیگا شود. بایرن و هرتا با 13 امتیاز در رتبه‌های بعدی قرار دارند و گلادباخ با 11 امتیاز آنها را از  نزدیک تعقیب می‌کند. 

نیکو کوواچ بعد از تساوی 1-1 شاگردانش مقابل آژاکس آمستردام گفت:" آنهایی که بایرن مونیخ را می‌شناسند می‌دانند که ما این شرایط را نخواهیم پذیرفت و برای بازگشت به روزهای اقتدار و پیروزی هر کاری لازم باشد خواهیم کرد. حالا باید آستین‌ها را بالا بزنیم و کاری کنیم که این روزها فراموش شوند. باید هر چه سریعتر به سبک بازی عالی‌مان در هفت بازی ابتدای فصل برگردیم". 

بایرن از فصل 2010/2011  با هدایت لوئیس فن‌خال در سه بازی پیاپی بوندس‌لیگا پیروز شد و تا امسال چنین رکوردی را ثبت نکرده بود. اما نتایج سالهای گذشته نشان داده که گلادباخ در فصلهای اخیر یکی از دشوارترین حریفهای بایرن بوده، رقابت داغ این دو تیم سابقه‌ای طولانی دارد و به دهه‌ی 70 میلادی برمی‌گردد. در آن سالها بایرن وگلادباخ در 9 فصل پیاپی، قهرمانی بوندس‌لیگا را بین خود تقسیم کردند که از این تعداد، 5 بار جام قهرمانی به گلادباخ رسید و 4 بار به بایرن مونیخ.

ولی بعد از آن سالها، وضعیت دو تیم به گونه‌ای کاملاً متفاوت رقم می‌خورد. بایرن در سالهای بعدی به حاکم بلامنازع بوندس‌لیگا و فوتبال باشگاهی آلمان تبدیل می‌شود در حالیکه گلادباخ از سال 1977 تا کنون دیگر قادر به قهرمانی در بوندس‌لیگا نشده و معمولاً در میانه‌های جدول جا خوش کرده است.