جانی اوتو، پدیده تیم ملی اسپانیا که انریکه فوتبالش را متحول کرد

جانی اوتو، پدیده تیم ملی اسپانیا که انریکه فوتبالش را متحول کرد

سایت رسمی فوتبالی – لوییس انریکه برای دومین بار در دوران حضورش در تیم ملی اسپانیا اسامی بازیکنان دعوت‌شده به تیم ملی را اعلام کرد، و نام جانی اوتو هم در این لیست دیده می‌شود. هر کسی که بازی او را دیده باشد از دعوت شدن او تعجب نخواهد کرد.

اوتو که در حال حاضر مدافع ولورهمپتون است، پیش‌تر در فصل 14-2013 شاگرد انریکه در سلتا ویگو بوده است. این بازیکن از سال 2012 در سلتا حضور داشت. اما حضور هوگو مایو در سلتا باعث شد که اوتو در 12 مسابقه ابتدایی آن فصل لالیگا تنها یک بار در ترکیب ثابت قرار بگیرد. اما انریکه در آن هنگام دست به حرکتی استثنایی زد.

او جانی را به سمت چپ خط دفاعی برد، هرچند که او بازیکنی به‌شدت راست‌پا است. این حرکت فوتبال اوتو را متحول کرد. او می‌گوید: «من خاطرات خیلی خوبی از آن دوران دارم، هرچند که او در ابتدا اصلا روی من حساب نمی‌کرد. سپس اوضاع کاملا برگشت و من یکی از بازیکنانی شدم که بیشترین دقایق حضور در میدان را داشتم. لوییس انریکه اولین کسی بود که من را به سمت چپ برد. فلسفه فوتبال او مطابق با نگرش من به فوتبال است.»

طعنه‌آمیز آن که این بازیکن ممکن است اولین بازی ملی خود را در پست مدافع راست تجربه کند، پستی که سسار آسپیلیکوئتا هم برای آن رقابت می‌کند. 

نونو اسپیریتو سانو، مربی ولوز از او تاکنون در تمامی دیدارهای ولوز در لیگ برتر در پست مدافع چپ بازی گرفته است. این مدافع سابق اتلتیکو مادرید در بازی اخیر ولوز مقابل ساوتهمپتون هم گل زد و کمک کرد تیمش دو بر صفر پیروز شود.


8444