اشیای عجیب و جالب توجه در دفتر کار گواردیولا

اشیای عجیب و جالب توجه در دفتر کار گواردیولا

سایت رسمی فوتبالی- بسیاری از دوستداران فوتبال، از علاقه و تحسین پپ گواردیولا به مارسلو بیه لسا مطلع هستند. سرمربی اسپانیایی منچسترسیتی بارها و بارها در صحبت هایش عملکرد مارسلو بیه لسای آرژانتینی را ستایش کرده و حالا در کتاب «Cuaderno de Manchester» نوشته لوئیس مارتین و پول بایوس، نکته جالب توجهی مرتبط با این داستان ذکر شده است.

در این کتاب به این نکته اشاره شده که پپ گواردیولا در دفتر کاری اش در باشگاه منچسترسیتی، دو شی دارد که برایش حسابی ارزشمند هستند؛ یکی مجسمه کوچک یوهان کرویف است و دیگری یک متن سخنرانی مارسلو بیه لسا. این متن سخنرانی به دستخط خود بیه لسا و با ماژیک مشکی نوشته شده است.

این متن، در واقع بخشی از سخنرانی بیه لسا در مورد موفقیت و ناکامی است که متن آن بدین ترتیب است:«لحظاتی از زندگی من که در آن پیشرفت کرده ام، به نحوی مرتبط با ناکامی هستند. لحظاتی از زندگی من که در آن افت کرده ام، به نحوی مرتبط با موفقیت هستند. موفقیت، باعث تغییر شکل می شود، تو را ریلکس می کند، گول می زند و بدتر می کند. موفقیت به ما کمک می کند تا شیفته خودمان شویم. ولی شکست دقیقا برعکس آن است، سازنده و شکل دهنده است؛ ما را منسجم می کند و ما را به اطمینان نزدیک تر می کند و باعث می شود تا منسجم تر شویم.»

در ادامه این متن سازنده می خوانیم:«من وقتی از آماتور بودن لذت می بردم، خوشبخت بودم. وقتی با عشق به کارم به بلوغ رسیدم، خوشبخت بودم. من عشق عمیقی به فوتبال، به این بازی، به گوشه و کناره، به بایر بودن، به خرد شدن و به توپ دارم.برای آنکه کمی بیشتر این را توضیح دهم، باید بگویم که می دانم که شادی یک موفقیت 5 دقیقه دوام دارد، بعد از آن یک حس تهی بودن بزرگ ویک حس تنهایی غیرقابل توصیف به فرد دست می دهد. نباید اجازه دهی که ناکامی اعتماد به نفست را در هم بشکند. وقتی می بری، پیغام تحسین آمیز، گیج کننده است. خودشیفتگی ات را تحریک می کند و این ویرانگر است. ولی وقتی می بازی، دقیقا برعکس این رخ می دهد؛ مهم ترین نکته، اصیل بودن منابعی است که از آنها استفاده می کنی.»

6363