پیش بینی کرویف از ناکارآمدی VAR که درست از آب درآمد

پیش بینی کرویف از ناکارآمدی VAR که درست از آب درآمد

سایت رسمی فوتبالی- تکنولوژی وار به این دلیل وارد دنیای فوتبال شد تا بتواند به جنجالها و ابهامات پایان دهد و تضمینی باشد بر اینکه تصمیمات داوران تاثیری در نتایج پایانی هیچ یک ازمسابقات فوتبال نخواهد گذاشت. اما با عملی شدن این تکنولوژی، مشخص شد که به رغم استفاده از وار، در بسیاری از بازیها، اشتباهات داوران همچنان در جریان بازیها و نتایج مسابقات تاثیرگذار هستند. از جمله این موارد می توان به اخراج لنگله در بازی بارسلونا مقابل خیرونا و یا خطای هند کاسمیرو در دربی شهر مادرید اشاره کرد که نشانی بر این است که حتی با وجود استفاده از تکنولوژی، باز هم ممکن است برخی اتفاقات جنجالی نادیده بمانند.

قبل از استفاده از این تکنولوژی در دنیای فوتبال، بحث برسر به کار گیری یا عدم به کارگیری وار، سالها داغ بود و یکی از افرادی که همواره مخالف به کارگیری تکنولوژی در دنیای فوتبال بود، یوهان کرویف فقید، اسطوره اسبق باشگاه بارسلونا و تیم ملی هلند بود. کرویف در کتابش به نام «از فوتبال خوشم می آید که در سال 2002 برای اولین بار منتشر شد در این رابطه نوشته بود:« اگر فوتبال یک ورزش ممتد ودر جریان است، نمی توانی دوربینی کار بگذاری و در یک صحنه بحث برانگیز، بخواهی که کسی از جایش تکان نخورد، درکنار زمین افراد جمع شوند، صحنه را بازبینی کنند و تصمیمی بگیرند و بعد بگویند:"خب..همین...می توانیم ادامه دهیم". این اتفاقی است که در برخی از ورزشها در ایالات متحده آمریکا رخ می دهد. این اصلا شدنی نیست و بی معناست.»

اما به رغم انتقادات کرویف و برخی دیگر تکنولوژی وار به دنیای فوتبال ارائه شد و بعد از این اتفاق، خیلی ها براین باورند که استفاده از این تکنولوژی به کمک فوتبال نیامده؛ بدین ترتیب و16 سال پس از صحبت های کرویف در این رابطه و سالها پس از درگذشت این اسطوره دنیای فوتبال، صحبتهای او در این رابطه این روزها در شبکه های اجتماعی نشر وبازنشر می شود و حالا همه کرویف فقید را به خاطر پیش بینی صحیحش درمورد استفاده از تکنولوژی وار تحسین می کنند.