آمریکایی ها در انتظار شکار مورینیو

آمریکایی ها در انتظار شکار مورینیو

سایت رسمی فوتبالی- ژوزه مورینیو لحظات سختی را در باشگاه منچستریونایتد پشت سر می گذارد و آینده اش روی نیمکت مربیگری این تیم به شدت مبهم است. شروع ضعیف شیاطین سرخ در رقابت های این فصل لیگ برتر و عملکرد نه چندان قابل قبولشان تا به اینجای کار باعث شده تا گمانه زنی ها در مورد برکناری آقای خاص از نیمکت مربیگری یونایتد روز به روز شدت بگیرد. در این شرایط که صحبت از اخراج قریب الوقوع مورینیو در میان است، افراد دیگری هم هستند که به فکر به خدمت گرفتن این سرمربی پرتغالی افتاده اند.

یکی از این گزینه ها، فدراسیون فوتبال آمریکاست. آمریکایی ها بی صبرانه در انتظار روشن شدن تکلیف مورینیو هستند تا در صورت برکناری او از نیمکت مربیگری یونایتد، او را به خدمت گرفته و به عنوان سرمربی تیم ملی کشورشان معرفی کنند.

طبق گفته گرانت وال، خبرنگار سرشناس اسپورتس ایلوسترید، آقای خاص گزینه مد نظر مسئولان فدراسیون فوتبال آمریکاست و شرایط نامساعد او روی نیمکت مربیگری یونایتد، آنها را بر آن داشته تا گوش به زنگ باشند و با کمی انتظار، برای متقاعد کردن مورینیو دست به کار شوند تا در صورت اخراجش از اولدترافورد، او را به آمریکا ببرند و هدایت تیم ملی کشورشان را به او بسپارند.

تیم ملی آمریکا در تلاش برای مجوز حضور در جام جهانی 2018 روسیه ناکام ماند و نتوانست در جام جهانی اخیر حضور داشته باشد. 

از همین رو آمریکایی ها در تلاشند تا با انتخاب یک سرمربی کاربلد وبا تجربه علاوه بر کسب سهمیه حضور در جام جهانی 2022، تیم ملی قدرتمندی را ساخته و پرداخته کنند تا در جام جهانی 2026 که میزبانی اش را عهده دار هستند، تیمی مقتدر داشه باشند. در حال حاضر دیو ساراچان، سرمربی موقت تیم ملی آمریکاست و آنها از سال 2017 به دنبال گزینه مناسبی برای این پست هستند. پیش از این هم افرادی مثل یورگن کلینزمن آلمانی و باب بردلی آمریکایی سابقه هدایت تیم ملی آمریکا را داشته اند.

6363