گزارش ویژه/ استقلال منتظر بازگشت های احتمالی؛ شفر فعلا مدارا می کند

گزارش ویژه/ استقلال منتظر بازگشت های احتمالی؛ شفر فعلا مدارا می کند

وبسایت رسمی فوتبالی- استقلال در سالهای اخیرتابستان های خوبی را تجربه نکرده است.

به گزارش فوتبالی، علیمنصور یا شفر فرقی نمی کند، آبی های پایتخت در مداری حرکت می کنند که انگار تکرار و روایت یک ماجراست.
در سه فصل گذشته عملکرد ناموفق در فصل نقل و انتقالات، مصدومیت، جذب بازیکنان ناکارآمد، اردوی پیش فصل نامناسب و... ابتدای فصل را براى استقلال بحرانی می کند. بعد از جام حهانی استقلالی ها اردوی پیش فصل را دیر آغاز کردند و همین موضوع باعث شد تا استقلال از بازی در سوپر جام کناره گیری کند و در نهایت کمیته استیناف فدراسیون فوتبال نتیجه سه بر صفر را به سود رقیب سنتی یعنی پرسپولیس صادر کرد.

بحران ادامه دارد
 اما این تمام ماجرای این فصل استقلال برای ورود به بحران نبود، امید ابراهیمی، سید مجید حسینی، مامه تیام، سرور جپاروف و امید نورافکن از استقلال جدا شدند. پنج بازیکن تاثیر گذار و کلیدی که در نتایج خوب فصل گذشته تیم شفر تاثیر بسزایی داشتند اما در این میان از دست دادن ابراهیمی تعادل میانه زمین استقلال را به هم ریخت. شفربارها از ابراهیمی به عنوان فرمانده نام برد و به نظر می رسد نبود ابراهیمی تمام ایده های شفر را برای هدایت تیمش درون زمین با مشکل مواجه کرده است، همه می دانند تیم او فرمانده ندارد. استقلال علیرغم جذب علی کریمی و حضور روزبه چشمی و فرشید باقری طراح خوبی در میانه میدان ندارد و به نوعی نقطه قوت تیم فصل گذشته شفر به نقطعه ضعف این تیم تبدیل شده و جای خالی فرمانده به شدت احساس می شود.
بسیاری از کارشناسان و منتقدان مشکل استقلال را ناکامی مهاجمان این تیم می دانند و مرتضی تبریزی، فرشید اسماعیلی، روح الله باقری و الحاجی گرو را در این امر ناتوان می دانند و هواداران هم مدام بهانه تیام و جپاروف را می گیرند و این در حالیست که مهاجم فصل گذشته استقلال این فصل عملکرد موفقی در عجمان نداشته است و فقط یک گل به ثمر رسانده است.
برخی خبرها حاکی از آن است که مدیران تیم اماراتی از این مهاجم رضایت ندارند. اواخر مرداد ماه شفر در برنامه ورزش و مردم عنوان کرد شاید تیام تا دو ماه دیگر به استقلال بازگردد! هنوز زمانی که شفر برای بازگشت احتمالی تیام وعده داده بود فرا نرسیده است اما طبق اخباری که از باشگاه استقلال شنیده می شود برنامه استقلال برای نقل و انتقالات نیم فصل جذب جپاروف و تیام نیست بلکه استقلالی ها با تمام قوا در پی بازگرداندن ابراهیمی هستند.

امید بر می گردد یا نه؟
 این روزها باشگاه الاهلی شرایط خوبی را تجربه نمی کند و مدیران این تیم از خریدهای ابتدای فصل خود رضایت ندارند و تصمیم دارند در نقل و انتقالات  نیم فصل بازیکنان با کیفیتی جذب کنند. نکته ای که در خصوص ابراهیمی در تیم جدیدش وجود دارد شرایط بدنی ابراهیمی است، ابراهیمی به دلیل حضور در جام جهانی به زمان بیشتری برای ریکاوری و رسیدن به آمادگی حداکثری دارد. تنها امید مدیران و کادر فنی استقلال این است که ابراهیمی در الاهلی توفیق نداشته باشد و در نیم فصل در لیست مازاد قرار بگیرد تا بعد ازآن بتوانند پروسه بازگشت ابراهیمی به استقلال را استارت بزنند اما ابراهیمی در طول این سالها همیشه ثابت کرده است که هرچه فصل رو به انتها می‌رود از لحاظ بدنی شرایط بهتری هم پیدا می کند. ابراهیمی به دلیل دستیابی به درآمد بالاتر به قطر رفته اما در چند وقت گذشته خبرهایی منتشر شده که ممکن است او نیم فصل به استقلال بازگردد. موضع باشگاه استقلال این است که اگر ابراهیمی در لیست مازاد الاهلی قرار بگیرد، برای جذب او اقدام کنند اما تیام و جپاروف راه سختی برای بازگشت دارند. استقلال می خواهد از ترانسفر تیام 25 درصد بگیرد و البته جپاروف هم با مصدومیت های کوچکی مواجه است و شاید شرایط برای حضور او فراهم نشود.
شفر فعلا در حال مدارا کردن است و امیدوار است تیمش با بازیکنان جدید شکل بگیرد. انتقادها هم کم کم بیشتر می شود و با تشکیل کمیته فنی، شفر دیگر به آن صورت دست تنها نیست. او برای نیم فصل دوم استقلال و نقل و انتقالات برنامه دارد و باید او می تواند استقلال را دوباره سرحال بیاورد. شفر برای قهرمانی دوباره در جام حذفی جدی است و البته می خواهد در لیگ برتر هم مدعی باشد. استقلال دیروز در برخی دقایق هماهنگ و تمرین شده بازی می کرد، هر چند کل بازی هواداران این تیم را راضی نکرد.




گزارش از سعید لطفی/ فوتبالی


9697