کاشیما 3 - سوون سامسونگ 2؛ کام بک به سوی فینال

کاشیما 3 - سوون سامسونگ 2؛ کام بک به سوی فینال

به گزارش ورزش سه، پرسپولیس ایران دیشب موفق شد بازی رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا را در خانه تیم السد قطر با پیروزی پشت سر بگذارد. دیدار برگشت این دو تیم روز یکم آبان در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد تا قهرمان غرب آسیا و نماینده این منطقه در بازی فینال مشخص شود.

اما حریف برنده دیدار پرسپولیس و السد در فینال آسیا، از فاصله ای حدود 7هزار کیلومتر دورتر از ایران مشخص خواهد شد و یکی از تیم های کاشیما آنتلرز ژاپن یا سوون سامسونگ کره جنوبی خواهد بود.

این دو تیم دیدار رفت خود را امروز ساعت 13:30 به وقت تهران در ژاپن برگزار می کنند و سامسونگ میزبان دیدار برگشت خواهد بود.

کاشیما آنتلرز:

سون تائه
اینواکی
اوچیدا
سئونگ هیون
یاماموتو
ناگاکی
سرجینهو
میسائو
سوزوکی
آبه
اندو

سرمربی: گو اویوا

سوون سامسونگ:

هوا یونگ
لی کی جی
جو سونگ جین
کوو جا ریونگ
کواک کوانگ سئون
الویس ساریچ
جانگ هو ایک
یئوم کی هون
پارک جونگ وو
دیان دامیانوویچ
ایم سانگ هیئوب

سرمربی: کیم جون سیک


چهارشنبه 11/7/97    ورزشگاه کاشیما داور: نواف شکرالله

شرح گل‌ها:

کاشیما 0 - سوون سامسونگ 1 ( دقیقه 2 - گل به خودی) اولین کرنر بازی در دقیقه 2 توسط بازیکنان میهمان کوتاه ارسال شد. بعد از اینکه بازیکن سوون توپ را قطع کرد و به دهانه دروازه فرستاد، اوچیدا مدافع تیم کاشیما قصد دفع توپ را داشت که به اشتباه به سمت دروازه زد و توپ وارد دروازه کاشیما شد.

کاشیما 0 - سوون سامسونگ 2 (دقیقه 6 - دامیانوویچ) در سمت چپ خط دفاع، بازیکن کاشیما توپ را لو داد و دامیانوویچ باتجربه از گوشه محوطه به سمت دروازه حریف نزدیک شد. او روی جایگیری ضعیف دروازه بان کاشیما به راحتی از زاویه بسته دروازه این تیم را باز کرد.

کاشیما 1 - سوون سامسونگ 2 (دقیقه 21 - گل به خودی) بعد از حرکت ترکیبی بازیکنان کاشیما، از سمت راست سرجینهو سانتر زیبایی ارسال کرد و مدافع تیم سوون قبل از سوزوکی با ضربه سر دروازه خودی را باز کرد.

کاشیما 2 - سوون سامسونگ 2 ( دقیقه 84 - سرجینهو) کار ترکیبی بازیکنان تیم کاشیما و پاس رو به جلوی زمینی به دهانه دروازه سرجینهو را در موقعیت گلزنی قرار داد و او دومین گل کاشیما را به ثمر رساند.

کاشیما 3 - سوون سامسونگ 2 (دقیقه 93 - اوچیدا) پس از ارسال بازیکنان کاشیما از کنار زمین و به هم ریختگی دفاع سوون، ضربه اوچیدا دروازه سوون را باز کرد و کاشیما به شکل ویژه ای به بازی برگشت.

دقایق حساس:

دقیقه 13: ضربه زمینی سرجینهو از پشت محوطه جریمه در اختیار هوا یونگ قرار گرفت.

دقیقه 13: یک پاس زمینی خطرناک در محوطه جریمه کاشیما توپ را به دامیانوویچ رساند که او در چند قدمی دروازه نتوانست ضربه به سمت چارچوب بزند و تنها یک کرنر گرفت.


دقیقه 27: باز هم خلاقیت سرجینهو برای کاشیما موقعیت خلق کرد. او یک پاس در وسط مدافعان برای آبه فرستاد و این بازیکن موقعیت عالی به دست امده را به بالای دروازه فرستاد.


دقیقه 30: کرنر خطرناک بازیکنان کاشیما به ضربه سر سوزوکی منتهی شد که این توپ از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 44: ارسال بازیکنان سوون سامسونگ به محوطه حریف با عث ایجاد یک موقعیت عالی شد که ضربه مهاجم سوون را دروازه بان و مدافع کاشیما از روی خط دروازه بیرون کشیدند.

دقیقه 65: ضربه بازیکنان سوون با دفع ناقص مدافع حریف همراه شد و در ریباند یک ضربه آکروباتیک از ایم سانگ هیئوب به تیر دروازه کاشیما برخورد کرد و سپس گلر توپ را در اختیار گرفت.

دقیقه 87: یک و دوی بازیکنان کاشیما در گوشه محوطه جریمه تیم سوون، توپ را به  مهاجم این تیم رساند و شوت او به تیرک دروازه برخورد کرد.

دقیقه 89: چرخش و شوت زمینی مهاجم سوون با اختلاف کمی از کنار دروازه به کرنر رفت.

اخطار:


کو جا ریونگ (33) دیان دامیانوویچ (37) الویس ساریچ (45) از سوون سامسونگ

جونگ سئون هیون (42) سون تائه (44) از کاشیما آنتلرز

نکات ویژه:


اما نکات مختلفی درباره این دو تیم و تقابل شان وجود دارد. اینکه ممکن است نماینده ایران حریف یکی از آنها باشد، بازی امروز را بیش از پیش حساس کرده است.


تیم های سوون سامسونگ و کاشیما آنتلرز دقیقا مثل پرسپولیس و السد هر دو در یک گروه رقابت های لیگ قهرمانان حضور داشتند و تقابل های سوم و چهارم خود را در نیمه نهایی خواهند داشت. در مرحله گروهی این دو تیم هر کدام یک بار مقابل حریف به برتری رسید. کاشیما در کره جنوبی سامسونگ را برد و تیم کره ای هم موفق شد در ژاپن، میزبان خود را شکست دهد. در نهایت این تیم سوون بود که با 10 امتیاز سرگروه شد و کاشیما با 9 امتیاز به عنوان تیم دوم گروه صعود کرد.


سوون سامسونگ بلووینگز در لیگ فوتبال کره جنوبی با 43 امتیاز در رده پنجم قرار دارد و با توجه به اختلاف امتیازات، در پایان فصل نمی تواند بالاتر از رتبه چهارم قرار بگیرد. کاشیما آنتلرز هم در جی لیگ ژاپن رده سوم را در اختیار دارد و در مدت 6 هفته مانده به اتمام لیگ، فاصله ای یازده امتیازی با صدر جدول دارد.


سوون بلووینگز سابقه دو بار قهرمانی جام باشگاه های آسیا در سال های 2001 و 2002 را دارد. آنها در هر دو سال موفق به قهرمانی در سوپرکاپ آسیا هم شدند. این تیم 4 بار قهرمان لیگ کره جنوبی شده است.


در سمت مقابل کاشیما آنتلرز قهرمانی در آسیا را تجربه نکرده اما یک بار به عنوان میزبان در جام باشگاه های جهان شرکت کرده و به عنوان نایب قهرمانی رسیده است. آنها 6 بار نیز در لیگ ژاپن قهرمان شده اند.


پس از اینکه سوون سامسونگ از گروه H لیگ قهرمانان صعود کرد، هر دو حریف این تیم در مراحل حذفی تیم های کره ای بودند. سوون موفق شد اولسان هیوندای و چونبوک موتورز را به ترتیب در مراحل یک هشتم و یک چهارم حذف کند تا به تنهایی عنوان نماینده فوتبال کره در نیمه نهایی آسیا را در اختیار بگیرد.


اما نماینده ژاپن در فینال شرق آسیا هم موفق شده تیم های مهمی را در مراحل قبل حذف کند. این تیم در هر دو مرحله یک هشتم و یک چهارم با حریفان چینی روبرو شد. این تیم توانست ابتدا شانگهای SIPG را حذف کند و در مرحله بعدی هم به سادگی تیم ثروتمند تیانجین را با ستاره های مشهورش در هم کوبید تا دست چینی ها از فینال منطقه شرق کوتاه بماند.