ولاسیچ، از زیرسایه خواهر مدال دارش بیرون آمد؛ زننده دومین گل سریع تاریخ اروپا به رئال

ولاسیچ، از زیرسایه خواهر مدال دارش بیرون آمد؛ زننده دومین گل سریع تاریخ اروپا به رئال

سایت رسمی فوتبالی- ولاسیچ، بازیکن کروات زسکا مسکو در ثانیه شصت و چهارم دیدار تیمش مقابل رئال مادرید موفق شد تا دروازه کیلور ناواس را باز کند. تک گل او دراین بازی کافی بود تا باخت دردناکی برای رئال در ورزشگاه لوژنیکی مسکو رقم بخورد و حالا نام ولاسیچ به عنوان بازیکنی که دومین گل سریع را در تاریخ رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا وارد دروازه رئال نموده، ثبت شد.

رئال مادرید شروع خوبی در بازی سه شنبه شب نداشت و خیلی سریع هم چوبش را خورد. تونی کروس مرتکب اشتباه شد و ولاسیچ سریعا با مال خود کردن توپ، آن را وارد دروازه کیلور ناواس نمود. این گل در ثانیه 64 بازی به ثمر رسید تادومین گل سریعی باشد که رئال در تاریخ رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا دریافت کرده.دراین رنکنیگ تنها یک گل بالاتر قراردارد و آن هم گلی است که روی ماکای درسال 2007 در ثانیه 10 بازی وارد دروازه رئالی ها نمود.

سومین گل دریافتی سریع رئالی ها در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا را در آوریل گذشته ماریو مانژوکیچ درثانیه 77 وارد دروازه کهکشانی ها نموده بود.

آمار حکایت از آن دارد که گلهای زودهنگام درون دروازه رئالی ها، برای آنها گران تمام می شود؛ چرا که در آن دو بازی (باگلهای سریع ماکای و مانژوکیچ)، رئال مغلوب بایرن و یوونتوس شده بود.

اما داستان نیکلا ولاسیچ، زننده این گل هم درنوع خود جالب توجه است. پدر او یوسکو ولاسیچ، در رشته دو ومیدانی نماینده تیم ملی یوگسلاوی بود وبزرگترین افتخارش فتح مدال طلا در بازیهای مدیترانه ای سال 1983 بود. پس از پدر، بلانکا ولاسیچ، خواهر نیکلا گام در رشته دو ومیدانی گذاشت و حالا در رشته پرش ارتفاع رقابت می کند. از جمله مهمترین افتخارات او در دنیای ورزش،   مدال طلای بازیهای جهانی سال 2007 و 2008، مدال طلای اروپا در سال 2010 و 4 حضور در بازیهای المپیک است (فینالیست المپیک 2004 آتن، نایب قهرمان المپیک پکن و دارنده مدال برنز المپیک ریودوژانیرو).  

درطول این سالها نیکلا همواره زیرسایه خواهرش وافتخارات ورزشی او زندگی می کرد و هرگز نتوانسته بود تا به شهرت و آوازه بلانکا برسد ولی حالا درسن 20 سالگی ودراولین فصل حضورش در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا، درثانیه 64 بازی، دروازه قهرمان فصل قبل اروپا را باز کرد تا نامش را برای همیشه درتاریخ جاویدان کند.

او قبل از پیوستن به زسکا مسکو، در اورتون و هایدوک اسپلیت کرواسی نیز بازی کرده.


6363