شائبه انتخاب سرپرست سیاسی برای فدراسیون‌ها/ سلطانی‌فر مراقب باشد

شائبه انتخاب سرپرست سیاسی برای فدراسیون‌ها/ سلطانی‌فر مراقب باشد

وبسایت رسمی فوتبالی- وزارت ورزش باید در فرصتی کوتاه تکلیف روسای بازنشسته برخی فدراسیون‌های ورزشی را مشخص و سرپرستان این فدراسیون را انتخاب و معرفی کند. اتفاقی که شائبه هایی را ایجاد کرده است.

به گزارش وبسایت رسمی فوتبالی، با قطعی شدن منع استفاده از مدیران بازنشسته در دستگاه ‌های دولتی، برخی فدراسیون‌های ورزشی نیز باید با رئیس خود خداحافظی کنند. هرچند برخی از روسای بازنشسته در تلاش هستند تا از راه‌های مختلف زمینه ماندنشان را فراهم کنند، اما به نظر می‌رسد بخش عمده ۱۲ فدراسیونی که رئیس بازنشسته دارند، باید منتظر معرفی سرپرست جدید باشند.

وزارت ورزش و جوانان نیز بارها تاکید کرده تابع قانون خواهد بود و بزودی اقدامات لازم جهت انتخاب سرپرستان فدراسیون‌ها را آغاز خواهد کرد. این در حالی است که هنوز هیچ سرپرستی برای فدراسیون‌های مد نظر انتخاب و معرفی نشده است.

این وزارتخانه دو ماه فرصت دارد سرپرستان فدراسیون‌هایی که رئیس بازنشسته دارند را انتخاب و معرفی کند. زمانی که چند روزی از آن گذشته و باید منتظر روشن شدن اولین چراغ تغییرات در فدراسیون‌ها بود.

آنچه دغدغه اهالی ورزش و فدراسیون‌های مد نظر است، انتخاب سرپرستی است که بتواند امور جاری فدراسیون را مثل رئیس قبلی پیش ببرد و در فرصت اندک باقی مانده تا  المپیک ریو، برنامه‌های فدراسیون را به خوبی جلو ببرد.

این دغدغه در حالی وجود دارد که برخی افراد نزدیک به وزارت ورزش در تلاش هستند زمینه حضور افراد سیاسی به عنوان سرپرست را فراهم کنند. در این مورد گفته می شود این اقدام با هدف تقویت جناح سیاسی خاص برای انتخابات دوره آینده صورت خواهد گرفت. 

هر چند این شائبه هنوز به یک موضوع جدی و رسمی تبدیل نشده است اما مسعود سلطانی فر به عنوان وزیر ورزش و جوانان باید مراقب باشد که در دام چنین نقشه‌های از پیش تعیین شده‌ای نیفتد. 

قطعا وزارت ورزش هم دغدغه حضور پرقدرت کاروان ورزش ایران در بازیهای المپیک ۲۰۲۰ رو خواهد داشت و حاضر نیست افرادی را انتخاب کند که برای آشنایی با ورزش نیاز به چندماه فعالیت و آشنایی با امور ورزش دارند!


7655