شیعی: در توانایی کی‌روش شک داشتیم پیشنهاد تمدید نمی‌دادیم

شیعی: در توانایی کی‌روش شک داشتیم پیشنهاد تمدید نمی‌دادیم

وبسایت رسمی فوتبالی- عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال و مدیرعامل باشگاه پیکان گفت:شما مطمئن باشید اگر ما ذره‌ای در توانایی‌های تیم ملی و کی‌روش تردید داشتیم پیشنهاد تمدید قرارداد به او نمی‌دادیم.


به گزارش فوتبالی، محمود شیعی  درخصوص عملکرد تیم پیکان تا هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر و ارزیابی‌اش از نتایج این تیم گفت: خوشبختانه و پیرو برنامه‌ریزی‌هایی که صورت دادیم کار را خوب پیش بردیم برنامه فوتبال ما مشابه برنامه والیبال بود چون در والیبال و در سطح اول این رشته به این نتیجه رسیدیم که فوتبال هم می‌تواند به این شرایط رسیده و موفق شود.


وی افزود: خوشبختانه امکانات برای مجموعه فراهم است و همانطور که می‌دانید قراردادی سه ساله با مجید جلالی بسته‌ایم و تیم هم خوب تمرین می‌کند و آماده مسابقات است. هر سال هم کار را بهتر پیش می‌بریم و جوانان ما هم مورد استفاده قرار می‌گیرند و خیلی خوشحال هستم که نتایج خوبی کسب کرده‌ایم. امیدوارم در بازی‌های آینده مقابل پرسپولیس، تراکتورسازی تبریز و ذوب آهن با همان صلابت همیشگی جلو برویم و ترکیبی که برای ما بوجود آمده موثر و مثبت باشد.


وی درخصوص اینکه تعداد زیادی از بازیکنان پیکان در اردوی تیم ملی امید حضور دارند گفت: ما از این بابت خوشحال هستیم البته امیدوارم حضور بازیکنان متعدد ما در اردوی تیم ملی باعث نشود آنها غره شوند و غرور آنها باعث اسیب به باشگاه شود. خدا کند بازیکنان پیکان زود اشباع نشوند و ما خوشحال می‌شویم که آنها به تیم ملی خدمت کنند اما عملکردشان در باشگاه هم برایمان مهم  است. به هر حال حضور بازیکنان در مسابقات آسیایی به تجربه بین‌المللی آنها اضافه می‌کند ولی از سوی دیگر باید بپذیریم که ممکن است غرور این جوان‌ها در بازی‌های باشگاهی کمی ما را آسیب‌پذیر کند که مطمئن هستم با حمایت کادر فنی و تمریناتی که خود بازیکنان انجام می‌دهند این اتفاق نمی‌افتد.


شیعی ادامه داد: روز گذشته یک جلسه تخصصی فنی توسط کادر فنی تیم امید برگزار شد و کرانچار گزارش خود را به فدراسیون فوتبال ارائه کرده است او برای فیفادی‌ها برنامه‌ریزی کرده و همانطور که می‌دانید تیم ملی دو بازی هم با عراق انجام می‌دهد.


عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال درخصوص خواسته‌های کارلوس کی‌روش برای مسابقات جام ملت‌های آسیا گفت: در آخرین جلسه کی‌روش یکسری خواسته‌ها داشت و از فدراسیون خواست که به تیم ملی توجه ویژه‌ای شود. او می‌خواست پرداخت مطالبات کادر فنی به موقع صورت بگیرد و انتظارهایی داشت که با توجه به گزارش هیات رئیسه تاج این درخواست‌ها را تایید کرد. از طرفی ما هم به رئیس فدراسیون این اختیار را دادیم که با کی‌روش هماهنگ باشد.


وی درخصوص مصاحبه روز گذشته سرمربی تیم ملی مبنی بر اینکه برای موفقیت باید ابتدا در دریای کاسپین شنا کنیم و سپس قله دماوند را فتح کنیم گفت: کی‌روش با برنامه و منطق جلو آمده است درست است که برنامه او برای کار اجرایی سخت است ولی از آن سو هم قدرت اجرا شدنش وجود دارد. همه می‌دانند فوتبال موقعیت خاصی دارد و به هر حال باید شرایط و اسباب برای موفقیت تیم ملی فراهم شود.


شیعی درخصوص انتظار مردم و فدراسیون از سرمربی تیم ملی برای قهرمانی در جام ملت‌ها گفت:این انتظار وجود دارد ولی هیچکس نمی‌داند در زمین مسابقه چه اتفاقی می‌افتد. وقتی سوت بازی به صدا درمی‌آید تا پایان بازی مشخص نیست که چه تصمیمی توسط بازیکنان، داور و یا مربیان گرفته می‌شود ما به کی‌روش کمک می‌کنیم که کوچک‌ترین مشکلی نداشته باشد همه هم امیدواریم که قهرمانی بیاوریم. شما مطمئن باشید اگر ما ذره‌ای در توانایی‌های تیم ملی و کی‌روش تردید داشتیم پیشنهاد تمدید قرارداد به او نمی‌دادیم.


وی در پایان در پاسخ به این سوال که انتظار شما از مربیان لیگ برتر برای همکاری با سرمربی تیم ملی چیست،‌گفت: انتظار من معقولانه است دوست دارم همه مربیان شاغل در فوتبال به کی‌روش کمک کنند. اگر همه بپذیرند که تیم ملی ما برای سربلندی وارد مسابقات جام ملت‌های آسیا می‌شود یکصدا به تیم ملی کمک می‌کنند. مهم هم نیست سرمربی چه کسی باشد. در مقطعی مایلی‌کهن سرمربی بود و بعد سرمربی‌های دیگری آمدند و حالا کی‌روش سرمربی تیم ملی است پس همه باید به تیم ملی کمک کنیم.


9697