آمار فاجعه‌بار رئال در ورزشگاه لوژنیکی

آمار فاجعه‌بار رئال در ورزشگاه لوژنیکی

سایت رسمی فوتبالی رئال مادرید در ورزشگاه لوژنیکی به هیچ وجه عملکرد خوبی نداشته است. این ورزشگاه جایی است که رئال قرار است در آن به مصاف زسکا مسکو برود و باشگاه زسکا به دلیل تقاضای فراوان برای بلیت این مسابقه، بازی را به آن منتقل کرده است.

فینال لیگ قهرمانان سال 2008 در این ورزشگاه برگزار شد و رئال تا حالا چهار بار در آن‌جا بازی کرده و آماری نگران‌کننده به جا گذاشته: سه شکست و تنها یک مساوی!

اولین دیدار مادرید از این ورزشگاه به فصل 99-1998 برمی‌گردد که آنها مقابل اسپارتاک مسکو، رقیب سنتی زسکا بازی کردند. رئال در سانتیاگو برنابئو دو بر یک پیروز شده بود اما در ورزشگاه لوژنیکی دو بر یک شکست خورد. گل‌های تسیمبالار و تیتوف در نیمه دوم باعث شد گل رائول در نیمه اول بی‌ثمر بماند.

دو فصل بعدتر، در فصل 01-2000، رئال دوباره با اسپارتاک در این ورزشگاه بازی کرد. این بار هم اسپارتاک پیروز شد، و تنها گل بازی، گل‌به‌خودی جرمی، بازیکن رئال بود. 

سال بعد، دوباره رئال به این ورزشگاه رفت و این بار با لوکوموتیو مسکو بازی کرد که نتیجه دو بر صفر به سود روس‌ها بود. بوزکینین و چرفچنکو گل‌های لوکوموتیو را زدند. البته رئال در بازی برگشت با پیروزی چهار بر صفر انتقام آن شکست را گرفت.

آخرین دیدار رئال در این ورزشگاه هم در فصل 12-2011 انجام شد. این بار رقیب زسکا مسکو در مرحله حذفی لیگ قهرمانان بود. گل کریستیانو رونالدو داشت رئال را به اولین برد در این ورزشگاه می‌رساند که ورنبلوم در دقیقه 93 گل مساوی را زد.

لوژنیکی همچنین ورزشگاهی است که اسپانیا در آن با شکست مقابل روسیه از جام جهانی حذف شد.


8444