جدول لالیگا، اگر VAR نبود!

جدول لالیگا، اگر VAR نبود!

سایت رسمی فوتبالی – هفت هفته از مسابقات لالیگا می‌گذرد و بارسلونا، رئال مادرید، سویا و اتلتیکو مادرید در رده‌های اول تا چهارم هستند. اما اگر VAR در مسابقات این فصل اعمال نمی‌شد، جدول چه شکلی داشت؟

در مسابقات این فصل، چهار گل با VAR پذیرفته شده و دو گل هم با این سیستم مردود اعلام شده است. اما این گل‌ها تاثیر زیادی روی نتایج نگذاشته‌اند و در واقع امتیاز تنها چهار تیم با استفاده از VAR تغییر کرده است: رئال مادرید و جیرونا بدون VAR دو امتیاز کمتر می‌داشتند، و اسپانیول و ویارئال هم یک امتیاز بیشتر می‌گرفتند.

در زمینه رئال و اسپانیول، مساله بر سر گل مارکو آسنسیو در بازی دو تیم است که در ابتدا آفساید اعلام شد، اما پس از بازبینی ویدیویی گل صحیح اعلام شد. جیرونا هم در حالی در خانه ویارئال یک بر صفر پیروز شد که گل توکو اکامبی، بازیکن ویارئال پس از بازبینی ویدیویی به‌درستی آفساید اعلام شد.

در این هفته هم VAR منجر به دو گل شد که تاثیری روی امتیازات تیم‌ها نگذاشت. در بازی هوئسکا و جیرونا، دو پنالتی با VAR برای هر دو تیم گرفته شد که هر دو گل شد و بازی با نتیجه یک بر یک به پایان رسید. ویارئال هم صاحب یک پنالتی با VAR در بازی با رئال وایادولید شد که جرارد مورنو آن را از دست داد.

صدر جدول لالیگا با VAR به این ترتیب است: 1- بارسلونا (14 امتیاز)، 2- رئال مادرید (14)، 3- سویا (13)، 4- اتلتیکو مادرید (12)، 5- رئال بتیس (12)، 6- آلاوس (11)

اگر از VAR استفاده نمی‌شد، جدول به این ترتیب بود: 1- بارسلونا (14)، 2- سویا (13)، 3- رئال مادرید (12)، 4- اتلتیکو مادرید (12)، 5- اسپانیول (12)، 6- رئال بتیس (12).


8444