سبقت پیاتک از کریس رونالدو،ایگواین و ایکاردی

سبقت پیاتک از کریس رونالدو،ایگواین و ایکاردی

سایت رسمی فوتبالی- لیگ فوتبال ایتالیا حالا دیگر یک ستاره تازه دارد: بازیکنی به نام کریستوف پیاتک (که البته خود این بازیکن تاکید دارد که تلفظ صحیح اسمش پیونتک است). ستاره 23 ساله و لهستانی باشگاه جنوا که در شش بازی تیمش در رقابت های این فصل سری آ موفق شده تا 8 گل به ثمر برساند.

این درحالی است که از سال 1949 تابه حال، هیچ بازیکن دیگری در فوتبال ایتالیا موفق به ثبت چنین رکوردی نشده بودو اگر آمار گلهای او در تمامی تورنمنتهای این فصل را مدنظر داشته باشیم که آمارش خیره کننده تر نیز می شود.

او کارش در این فصل را با زدن 4 گل به لچه در کوپا ایتالیا آغاز کرد وبدین ترتیب می توان گفت که در 7 دیدار رسمی در این فصل با پیراهن جنوا، 12 گل به ثمر رسانده است. در بازی یکشنبه شب جنوا مقابل فروزینونه هم این بازیکن لهستانی دبل کرد تا جنوا بتواند 2-1 از سد حریفش عبور کند و پیاتک هم ریتم خوب گلزنی اش را ادامه داد تا دستیابی به رکوردش برای سایر ستاره های سری آ سخت تر شود

پیاتک در تابستان گذشته با قراردادی 4 میلیون یورویی به جنوا منتقل شد و روزنامه گاتزتا در گزارشی یادآوری کرده که گابریله جیوفریدا، مدیر برنامه های او با نشان دادن ویدیویی از شاهکارهای فوتبالی این بازیکن لهستانی به انریکه پرتزیوسی در تعطیلات تابستانی در ایبیزا و در جریان صرف شام دل او را برده. رئیس باشگاه جنوا همان زمان شیفته فوتبال این بازیکن جوان لهستانی شده و درکمتر از یک هفته او را برای تیمش خریداری کرده.پیاتک فصل گذشته در تیم کی.سی کراکوویا در 65 بازی، 32 گل برای تیمش زده بود 

اما حتی رئیس باشگاه جنوا هم توقع چنین سطح و درخششی را از ستاره تیمش نداشته. پیاتک یک مهاجم مدرن است که علاوه بر گلزنی به هرصورت ممکن، به تیمش درامور تهاجمی و تدافعی کم می کند وبه خوبی با هم تیمی هایش هماهنگ می شود وقطعا همین حالا ارزشش نسبت به دو ماه پیش، ده برابر شده است.

بالاردینی سرمربی پیاتک درجنوا که تیمش به لطف این بازیکن لهستانی در شش هفته، 12 امتیاز کسب کرده گفت:« من شیفته سخاوتمندی پیاتک هستم. او درطول 90 دقیقه برای تیم بازی می کند و فقط برای گلزنی زندگی نمی کند.»

قطعا از همین حالا صحبتها درمورد او در بازار نقل و انتقالات داغ است و اصلا بعید نیست که خیلی زود او را در یکی از تیمهای بزرگ اروپایی ببینیم وحتی ممکن است دربازار ژانویه او جنوا را ترک کند.

اما هدف فعلی پیاتک یک چیز است؛ او صدر جدول گلزنان رقابتهای سری آ را نشانه گرفته؛ جایگاهی که فعلا در اختیارش دارد و صدرنشینی در جدولی که نام بزرگانی مثل کریس رونالدو، ایگواین و ایکاردی در آن قرار دارد، کار فوق العاده ارزشمندی است.


6363