پروین: برنده بازی پرسپولیس و السد قهرمان آسیا می شود

پروین: برنده بازی پرسپولیس و السد قهرمان آسیا می شود

وبسایت رسمی فوتبالی- دیدار پرسپولیس مقابل السد قطر آن قدر حساس است که باعث شد سرمربی نامدار و پیشین این باشگاه نیز به بازی فوق واکنش نشان بدهد.

به گزارش وبسایت فوتبالی، علی پروین که از سوی پرسپولیسی‌ها به «سلطان» معروف است، در مورد دیدار سرخپوشان مقابل السد قطر  گفت: «بازی سختی پیش روی پرسپولیس است، اما اگر بتواند در قطر، با فاصله یک گل هم شکست بخورد، در تهران توانایی کسب جواز صعود به فینال را دارد. برنده این بازی شانس قهرمانی آسیا را دارد، چون می‌دانم که دو تیم شرق آسیا (کاشیما آنتلرز ژاپن و سوون سامسونگ کره جنوبی) تیم‌های قدری نیستند و در میانه جدول لیگ کشورشان حضور دارند.»
پروین ادامه داد: «السد اصول دفاع و حمله را خیلی خوب رعایت می‌کند. من السد را بهتر از الدحیل قطر دیدم. تیم شان خیلی خوب است، اما پرسپولیس باید در ۱۵ دقیقه اول جلوی گلزنی حریفش را بگیرد و در آن دقایق اجازه باز شدن دروازه خود را به حریف ندهد. در یک کلام، پرسپولیس آنجا باید اول برای گل نخوردن بازی کند و بعد، گل زدن به السد.»
او گفت: «پرسپولیس باید حسابی مراقب مهاجم ریزنقش السد (اکرم عفیف) و همچنین بغداد بونجاح باشد. پرسپولیسی‌ها در این بازی نباید از شوتزنی غافل شوند. اتفاقا این تیم، هافبک‌های شوتزن هم دارد. باید مدام شوت بزنند، زیرا السد اصلا دروازه بان خوبی ندارد و راحت گل می‌خورد. پرسپولیس حداقل باید یک گل در دوحه به ثمر برساند تا راه صعودش هموار شود. من فکر می‌کنم اگر تیم برانکو حتی ۲ بر یک هم ببازد، نتیجه شیرینی به دست آورده است!»
پروین در نهایت اضافه کرد: «دلم روشن است اگر پرسپولیس در دوحه نتیجه آبرومندانه‌ای بگیرد، در تهران و با حمایت ۱۰۰ هزار نفر می‌تواند این تیم را حذف کند و به فینال برود. این را هم بگویم که، چون پرسپولیس با وجود همین بازیکنان توانسته در دربی با استقلال به تساوی برسد، شرایط روحی خوبی هم دارد. از طرفی، برانکو با اینکه به خاطر محرومیت باشگاه نتوانست در فصل نقل و انتقالات، بازیکنی بگیرد، اما با همین تیم و بازیکنان، نتایج خوبی به دست آورده است.»