حمایت ترزا می از میزبانی مشترک بریتانیا و ایرلند در جام جهانی 2030

حمایت ترزا می از میزبانی مشترک بریتانیا و ایرلند در جام جهانی 2030

سایت رسمی فوتبالی - به گفته ترزا می میزبانی مشترک انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلند از جام جهانی 2030 حمایت کامل دولت انگلیس را به همراه دارد. 

به گزارش فوتبالی، نخست وزیر انگلیس مدعی شد که تصمیم نهایی برای قبول میزبانی مشترک بستگی به اتحادیه فوتبال این کشور دارد و هیچ نهاد سیاسی در آن دخالت نمی کند. بریتانیا و ایرلند آماده هستند تا 15 بازی را در لندن، گلاسکو و دوبلین در جریان رقابت های قهرمانی اروپا به مناسبت شصتمین سال برگزاری این بازی ها میزبانی کنند. ورزشگاه ویمبلی، همپدن پارک و آویوا میزبان بازی های گروهی و مرحله یک هشتم خواهند بود.

نخست وزیر انگلیس درباره ایده میزبانی بریتانیا از جام جهانی گفت: " پس از جام جهانی هیجان انگیز تابستان، اتحادیه فوتبال انگلیس در حال همکاری با اتحادیه های فوتبال اسکاتلند، ولز، ایرلند شمالی و ایرلند است تا راهی برای میزبانی مشترک جام جهانی 2030 پیدا کند. تصمیم نهایی برای برگزاری چنین رویدادی به عهده اتحادیه فوتبال است. اما اگر آنها چنین تصمیمی بگیرند می توانند روی حمایت کامل دولت حساب کنند. "

انگلیس پیش از این تنها یک بار در سال 1966 میزبان جام جهانی بوده است. آنها پیشنهاد میزبانی از جام جهانی 2018 را نیز ارائه کرده بودند اما در مرحله اول رای گیری حذف شدند و در نهایت روسیه موفق شد میزبانی این رقابت ها را بر عهده بگیرد. تنها رویداد فوتبال بزرگ دیگری که در خاک انگلیس برگزار شده یورو 1996 است. اسکاتلند، ولز و ایرلند پیش از این میزبان هیچ رویداد مهمی نبوده اند و ورزشگاه کاردیف یکی از موارد رد شده در میزبانی یورو 2020 بوده است.