شش سوال مهم درباره دربی شهر مادرید

شش سوال مهم درباره دربی شهر مادرید

سایت رسمی فوتبالی- درآستانه برگزاری دربی حساس و جذاب شهر مادرید، سوالات و ابهاماتی درمورد ترکیب اصلی دوتیم، سرمربیان و برنامه هایشان وجود دارد. اتلتیکو مادرید کمتر از 24 ساعت دیگر در ورزشگاه برنابئو به مصاف رئال خواهد رفت. لغزش رئال مادرید در ورزشگاه سانچس پیسخوان و درجدال با سویا، روحیه شاگردان لوپتگی را خدشه دار کرده و آنها باید به بهترین نحو خودشان را برای مصاف با تیمی آماده کنند که از فصل 3-2012 به بعد هرگز نتوانسته اند در خانه شکستشان دهند. در این گزارش قصد داریم تا به شش سوال در این رابطه پاسخ بدهیم:

*رئالی ها چطور ضربه کاری ناکامی درخانه سویا را فراموش می کنند؟

لوپتگی در کنفرانس خبری اش پیغام شفافی داشت: انگیزه بخشی به شاگردانش. لوپتگیدراین راستا به شاگردانش گفت:« جدای از بازی کردن، باید رقابت کنیم.» او به خوبی می داند که سیمئونه یادداشتهای خوبی از این بازی برداشته وهرگونه لغزشی از سمت رئالی ها می تواند در دربی سرنوشت ساز باشد



*آیا سیمئونه به دنبال مالکیت توپ دربرنابئو خواهد بود؟

سبک کاری سویا الگوی خوبی برای رویارویی با رئال بود. فشاربالا،  مالکیت توپ و شجاعت زیاد برای خلق موقعیت های مناسب. ولی سبک کاری سیمئونه به نحو دیگری است و با اتکا به همین سبک، 5 سال است که دربرنابئو طعم باخت را نچشیده. باید درنظر داشت که بازیهای برتر رئالی ها زمانی از راه می رسد که بتوانند پاسکاری کنند ومالکیت توپ را داشته باشند وباید دید که آیا سرمربی آرژانتینی اجازه خواهد داد تا رئالی ها مالکیت توپ را داشته باشند ویا اینکه اوضاع به نحودیگری پیش خواهد رفت. 

*تردیدها درمورد ترکیب اصلی رئال

تردیدهای زیادی دراین رابطه وجود ندارد.به جز غیبت ایسکو و بازگشت کارواخال به جناحین تیم مادریدی؛ لوپتگی به احتمال قریب به یقین تیمش را اینگونه می چیند:کورتوا؛ کارواخال، واران، راموس، ناچو، کاسمیرو، کروس، مودریچ، بیل ، بنزما و آسنسیو. 

*چه تیمی از باخت ضربه سخت تری می خورد؟

اگر رئال ببازد، متحمل شدن دومین باخت متوالی روحیه آنها را حسابی برهم می ریزد؛ به ویژه که آنها درسوپرکاپ هم مغلوب اتلتیکو شده بودند و لوپتگی هم از باخت دربازی شنبه ضربه سختی خواهد خورد. اما اتلتیکویی ها درصورت باخت، راحت تر می توانند با این شکست کنار بیایند؛چراکه این بازی برایشان یک بازی خارج از خانه است. اگر رئال بازنده باشد، آنها در جدول پشت سراتلتیکو قرار خواهند گرفت که ضربه سختی برای این تیم خواهد بود.


*لوپتگی جای خالی ایسکو ومارسلو را چطور پر خواهد کرد؟

این چالش تاکتیکی پیش روی لوپتگی است. درغیاب مارسلو و ایسکو، او باید ترکیب خوبی آن هم مقابل حریفی که دفاع را به سان یک هنر انجام می دهد بچیند. آسنیسو به نظر بهترین گزینه برای برعهده گرفتن مسئولیت برهم زدن تعادل و انسجام اتلتیکویی هاست

*بنزما و کاستا دراین بازی احیا می شوند؟

درمورد هردوی این مهاجمان صحبتهای زیادی مطرح است. بنزما به رغم زدن 4 گل دراین فصل لالیگا، چندین موقعیت خوب را از دست داده وهمین باعث شده تا صبر هواداران درمورداو به سر بیاید. دیگو کاستا هم به رغم تاثیرگذاری اش درموفقیت اتلتیکو در سوپرکاپ، 15 هفته است که در لالیگا نتوانسته گلزنی کند (شش هفته در فصل فعلی و 9 هفته از فصل گذشته)