تمایل بنیانگذار مایکروسافت برای خرید باشگاه چلسی

تمایل بنیانگذار مایکروسافت برای خرید باشگاه چلسی

سایت رسمی فوتبالی- پل آلن، بنیانگذار کمپانی مایکروسافت که چندین باشگاه در لیگ های مختلف ورزشی، از جملهNBA،  NFL و MLS دارد، حالا برای خرید باشگاه چلسی ابراز تمایل کرده است.

آنچه مسلم است این است که مشتری جدیدی برای خرید چلسی رومن آبراموویچ پیدا شده. آبراموویچ مالک ثروتمند و روس چلسی، پانزده سالی است که مالکیت این باشگاه لندنی را در اختیار دارد ولی الان قصد دارد تا با فروش باشگاه، سرمایه اش را در بخش دیگری به کار بگیرد و وارد بازار سرمایه گذاری دیگری شود.

طبق گزارش منتشره در روزنامه میرر، پل آلن حالا در لیست خریداران این باشگاه قرار گرفته؛ مرد ثروتمند آمریکایی که سالها پیش همراه با بیل گیتس، شرکت مایکروسافت را بنیان گذاشت، صاحب چندین باشگاه ورزشی در سراسر دنیاست؛ او مالکیت باشگاه پورتلند تریل بلیزرز در لیگ NBA آمریکا و باشگاه سیاتل سیهاوکس در لیگ NFL را در اختیار دارد و در عین حال بخشی از سهام باشگاه سیاتل ساوندرز در لیگ فوتبال آمریکا ملقب به MLSنیز به نام اوست. 

گزارش های منتشره خبری حکایت از آن دارند که در ماه سپتامبر و در شهر نیویورک، اولین تماس ها میان آلن و زهاوی، یکی از دوستان نزدیک و صمیمی آبراموویچ در خصوص تلاش آلن برای خرید باشگاه چلسی برقرار شده است.

این درحالی است که سران باشگاه چلسی پیش از این بارها گفته بودند که این باشگاه فروشی نیست و حتی پیشنهاد 2.5 میلیارد یورویی را رد کرده بودند. ولی به نظر می رسد که ارائه یک پیشنهاد 3 میلیارد یورویی، مالکان این باشگاه لندنی را برای فروش باشگاه، متقاعد خواهد کرد.

یکی دیگر از افرادی که آمادگی خرید باشگاه چلسی را دارد، سر جیم رتکلیف است؛ ثروتمندترین مرد بریتانیا که تمایلش را برای دراختیار گرفتن کنترل باشگاه استمفورد بریج اعلام کرده.

چندی پیش مجله فوربس گزارشی را در مورد ثروتمند افراد متمول دنیا منتشر کرده بود که نام آقای پلن آلن با ثروتی در حدود21.7 میلیارد دلار در این لیست دیده می شد و منبع درآمد او شرکت مایکروسافت وسرمایه گذاری های مختلف عنوان شده بود.