نکونام: تیم ما خواب بود و دیر از خواب بیدار شدیم/فوتبال قانون دارد، میزبان و میهمان هم ندارد!؟

نکونام: تیم ما خواب بود و دیر از خواب بیدار شدیم/فوتبال قانون دارد، میزبان و میهمان هم ندارد!؟

وبسایت فوتبالی- سرمربی تیم فوتبال نساجی مازندران گفت: سایپا مدعی قهرمانی است و تیم ما اول بازی خواب بود و دیر از خواب بیدار شدیم.

جواد نکونام  پس از تساوی یک بر یک مقابل سایپا در نشست خبری گفت: می‌دانستیم با تیم خوب سایپا بازی داریم با توجه به نیروهای سرعتی که دارند تیم خطرناکی هستند و روی یک ضربه می‌توانستیم به گل برسیم که با یک اشتباه توپ به ضد حمله شد و گل خوردیم. نیمه اول خوب نبودیم. نیمه دوم را بد شروع کردیم و بعد از گل بازی کامل دست ما بود و دو موقعیت خوب گلزنی را از دست دادیم. سایپا مدعی قهرمانی است. تیم ما اول بازی خواب بود و دیر از خواب بیدار شدیم.

وی افزود: یادتان نرود تیم نساجی 24 سال است که در لیگ برتر نبوده، تماشاگران حق دارند انتقاد کنند آنها دوست دارند تیم‌شان موفق بشود اما باید در نظر داشته باشید که با چه تیمی بازی می‌کنیم. تیم سایپا از نظر بدنی بر بازی سوار بود، روی ضربات ایستگاهی خطرناک بودند و هر لحظه ممکن بود که به گل برسند. ما هم روی ضربات ایستگاهی می‌توانستیم به گل برسیم. هواداران نساجی حق دارند آنها موفقیت می‌خواهند اما موفقیت نساجی فقط با حمایت صورت می‌گیرد و راه دیگری ندارد. ما در این بازی در نیمه اول خوب بازی نکردیم اما خوب به بازی برگشتیم. وقتی بازیکنی پشت هجده قدم اشتباه می‌کند وضع همین می‌شود، پارسال این بازیکن شرایط دیگری داشته و امسال شرایطش فرق می‌کند. من فقط ناراحت یک چیز هستم آن هم هواداران است. 

نکونام در مورد اینکه چرا در بازی که میزبان هستید دفاعی بازی می‌کنید، گفت: ما نساجی هستیم و آنها سایپا، تیمی که مدعی قهرمانی است، سایپا با چند مهاجم بازی را شروع کرد؟ ما میزبان بودیم که بودیم اما مدعی قهرمانی نیستیم. اگر حمله می‌کردیم و گل می‌خوردیم چه می‌شد. میزبان هستیم که باشیم فوتبال قانون دارد، میزبان و میهمان هم ندارد تیم مدعی قهرمانی سرتر است ما هم بازیکن میلیاردی یا بازیکن میلیاردی خارجی نداریم، باید فوتبالی و منطقی باشیم. ما دو بازی با سپاهان داریم چه باید بکنیم، منطقی باشید. استقلال دیروز مقابل پرسپولیس چگونه بازی کرد، فوتبال منطق دارد، پرسپولیس حمله کرد استقلال هم حمله کرد، سایپا اگر ما را می‌برد به صدر جدول می‌رسید، می‌دانید صدر جدول یعنی چه؟ البته ما مشکل داشتیم و باید این مشکل را من پیگیری کنم اما اینکه بخواهیم مدعی قهرمانی را ببریم درست نیست، کدام تیم‌های پایین جدول توانسته‌اند تیم‌های مدعی قهرمانی را در خانه‌شان ببرند؟ بعد از 24 سال نساجی به لیگ برتر آمده است. پارسال در این شهر همه زانوی غم بغل گرفته بودید، فوتبالی فکر کنید. باید در فوتبال مبارزه کنی تا به نتیجه برسی، می‌توانی رئال مادرید باشی یا نساجی اما با توجه به پتانسیلی که تیم ما داشت در نیمه اول مقابل سایپا بد بودیم و من مقصر آن من هستم، نباید بگذارم این گونه شوت یک ضرب بازی شود اما در نیمه دوم خوب بازی کردیم.

وی در مورد داوری مسابقه، گفت: بیژن حیدری مدل سوت زدنش این گونه است که زود خطا می‌گیرد و زود بازی را از جریان می‌اندازد. در یک صحنه هم من به داور اعتراض کردم که نمی‌دانم چرا خطا گرفته شد، صحنه ویدیویی آن را دیدم و فهمیدم کمک داور اشتباه کرده است، داوری مسابقه مشکلی نداشت. 

سرمربی نساجی با اشاره به هواداران تیمش گفت: هواداران دوست دارند که برنده شوند، بازیکن هم دوست دارد بهترین عملکردش را داشته باشد. دروازه‌بان ما در این بازی اشتباه نداشت، هر بازیکنی که در تمرین خوب نباشد و بد کار کند در ترکیب قرار نمی‌گیرد. در بازی با پرسپولیس بازیکن‌مان اشتباه کرد، همه ما باید خوب تلاش کنیم و با هم کمک کنیم تا تیم موفق شود. باز هم تکرار می‌کنم در این شهر پارسال همه زانوی غم بغل گرفته بودند اما اکنون استقلال، پرسپولیس، سایپا و تیم‌های لیگ برتری می‌آیند.

وی افزود: فصل گذشته اولین بازی که من به اینجا آمدم بازی با مس کرمان بود که 2 هزار نفر به ورزشگاه آمدند. باید منطقی باشیم و تلاش کنیم تا به موفقیت برسیم. سایپا در خانه فولاد دو گل به این تیم زده است، در تهران نفت مسجد سلیمان را 2 بر یک در حالی برده که 10 نفره بوده است. هوادار حق دارد که حرف بزند، او دوست دارد تیمش موفق شود، من ناراحت هواداران هستم در نیمه اول هم بد بودیم، قول می‌دهم از این به بعد تمام تلاشمان را بکنیم. 

نکونام در مورد تعویض امید سینک، گفت: شنیده‌ام او کارت زرد گرفته و ما نمی‌توانستیم ریسک کنیم تا بازیکنی با دریافت کارت زرد دوم اخراج شود.