مارکا:کی روش در حال بررسی پیشنهاد مکزیکی ها

مارکا:کی روش در حال بررسی پیشنهاد مکزیکی ها

سایت رسمی فوتبالی- روزنامه مارکا در گزارش خود در روز جمعه خبری را در مورد کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی کشورمان منتشر کرده است. متن این گزارش بدین شرح است:

«سرمربی پرتغالی در حال بررسی پیشنهاد هدایت تیم ملی مکزیک؛ کارلوس کی روش و استقبال از پیشنهاد مکزیکی ها

فدراسیون فوتبال مکزیک همچنان در جستجوی سرمربی جدید است. بعد از رد شدن گزینه ریکاردو توکا فررتی، حالا گزینه های دیگری روی میز مکزیکی ها قرار گرفته است. بحث کارلوس کی روش در میان است.

طبق اطلاعاتی که در اختیار مارکا کلارو قرار گرفته، اعضای فدراسیون فوتبال مکزیک، جلسه ای را با کی روش، سرمربی فعلی تیم ملی ایران داشته اند و پیشنهادی را به او ارائه داده اند. مکزیکی ها این جلسه را با رضایت ترک کردند؛ چرا که کی روش را سرمربی ای توانا، با دانشی بالا و تجربیاتی فراوان یافتند.

از سوی دیگر سرمربی پرتغالی هم جذب چالش هدایت تیمی مانند تیم ملی مکزیک در مسیر رساندن آنها به جام جهانی 2022 شده است.بدین ترتیب او می تواند برای پنجمین بار با یک تیم ملی به جام جهانی برسد و این افتخاری است که تاکنون هیچ سرمربی ای موفق به کسب آن نشده است.

کی روش 65 ساله از سال 2011 هدایت تیم ملی ایران را در دست دارد واین تیم را به جام های جهانی 2014 و2018 رسانده. پیش از آن هم او تجربه حضور در جام جهانی 2010 را با تیم ملی پرتغال داشت ودرسال 2002 نیز مجوز حضور تیمش در جام جهانی را کسب کرد؛ هرچند که در آن تورنمنت هدایت تیمش را در دست نداشت.

در حال حاضر تمرکز کی روش برروی آماده سازی هرچه بیشتر تیم ملی ایران برای جام ملتهای آسیاست؛ تورنمنتی که در ماه های ژانویه و فوریه سال 2019 میلادی درامارات متحده عربی برگزار خواهد شد. کی روش بعد از رد پیشنهاد هدایت تیمهایی مثل کره جنوبی و کامرون، حالا به بررسی پیشنهاد مکزیکی ها می پردازد.

کی روش و تاتا مارتینو در حال حاضر گزینه های اصلی مکزیکی ها برای دردست گرفتن هدایت تیم ملی این کشور هستند. بعد از آنکه خوان کارلوس اوسوریو حاضر به تمدید قراردادش بعد از جام جهانی 2018 روسیه نشد،   تیم ملی مکزیک، همچنان بی سرمربی است.