دیدار دوباره رونالدو و آنچلوتی در نبرد یوونتوس و ناپولی

دیدار دوباره رونالدو و آنچلوتی در نبرد یوونتوس و ناپولی

سایت رسمی فوتبالی – کریستیانو رونالدو دوران ورزشی پرافتخاری داشته است. او با مربیان بزرگی کار کرده است، از جمله سر الکس فرگوسن که او را در منچستریونایتد پرورش داد، تا ژوزه مورینیو که در سال 2010 مربی او در رئال مادرید شد.

در نهایت رونالدو با زین‌الدین زیدان سه بار فاتح لیگ قهرمانان شد، مردی که به عنوان یکی از بهترین بازیکنان جهان شناخته می‌شود. 

شاید در میان مربیانی که با رونالدو کار کرده‌اند، کارلو آنچلوتی اولین نفری نباشد که به ذهن خطور می‌کند، اما این مربی رابطه‌ای خوب با رونالدو داشت. 

این دو نفر قرار است در بازی این هفته یوونتوس و ناپولی با هم دیدار کنند. در دسامبر 2015 و چند ماه پس از جدایی آنچلوتی بود که رونالدو گفت: «آنچلوتی مانند یک خرس بزرگ است. او فردی دوست‌داشتنی است و بسیار احساساتی. او با ما هر روز حرف می‌زد. نه فقط با من، که با همه بازیکنان. او با ما خوش می‌گذراند.

آنچلوتی فردی باورنکردنی است. من فقط امیدوارم که هر بازیکنی فرصت کار کردن با او را پیدا کند چون او فردی فوق‌العاده و مربی‌ای فوق‌العاده است، و دلم خیلی برایش تنگ می‌شود چون با هم جام‌های بسیاری بردیم.» مهم‌ترین جام آنها با هم قهرمانی در فصل 14-2013 لیگ قهرمانان بود. لا دسیما.

حالا رئال مادرید لیگ قهرمانان را تبدیل به قلمرو خود کرده است، و خیلی راحت فراموش می‌شود که آنها چقدر به دنبال قهرمانی دهم خود در این مسابقات بودند. رونالدو در آن سال در 11 بازی 17 گل زد و کمک کرد که انتظار 12ساله رئال به پایان برسد.

او در آن فصل در 47 بازی در تمامی رقابت‌ها 51 گل زد. آنچلوتی پس از مورینیو آمده بود و رونالدو از این که دیگر خبری از دیکتاتوری‌های مورینیو نیست، خوشحال بود. رونالدو فصل بعد در 35 بازی لالیگا 48 گل زد و رکورد بیشترین تعداد گل زده خود در یک فصل در لیگ را ثبت کرد، اما رئال با او نتوانست بارسلونای درخشان که از حضور لیونل مسی، لوییس سوارس و نیمار بهره می‌برد را کنار بزند. رئال در لیگ قهرمانان به یوونتوس باخت و سرنوشت آنچلوتی از همان‌جا مشخص شد.

حالا آنچلوتی در ناپولی جانشین مائوریتسیو ساری شده است. تیم او روحیه جنگنده دوران ساری را دارد، چرا که آنها در دو بازی نخست در سری آ، مقابل لاتزیو و میلان، شکست را به پیروزی تبدیل کردند. ناپولی دوران سختی را پشت سر گذاشت اما حالا در حالی پا به تورین می‌گذارد که همچنان جدی‌ترین رقیب یووه در راه قهرمانی است.

رونالدو پیش از آن که به یوونتوس برود از آنچلوتی مشورت گرفت. او در یوونتوس هفت بازی انجام داده، سه گل زده و یک کارت قرمز هم در لیگ قهرمانان گرفته است. او پیش از دیدار با ناپولی، می‌داند که تیم‌های آنچلوتی چه توانایی‌هایی دارند.