مدیر سابق نیوکاسل: کیگان بنزما را نخواست و به دنبال رونالدینیو و بکام بود!

مدیر سابق نیوکاسل: کیگان بنزما را نخواست و به دنبال رونالدینیو و بکام بود!

سایت رسمی فوتبالی – تونی خیمنس، مدیر سابق استعدادیابی نیوکاسل گفته که کوین کیگان در دوران حضور در این تیم فرصت خرید کریم بنزما را از دست داد.

کیگان در سال 2008 دوران پرتلاطمی را به عنوان مربی نیوکاسل گذراند، و خیمنس گفته که او می‌توانست چندین بازیکن خوب را بخرد. کیگان در کتاب زندگی‌نامه‌اش نوشته که خیمنس مانع آن شد که لوکا مودریچ از دینامو زاگرب خریداری شود، چون به اعتقادش این بازیکن کروات برای حضور در لیگ برتر بیش از حد سبک‌وزن بوده است.

خیمنس حالا در پاسخ گفته که دلیل نخریدن مودریچ این بود که مایک اشلی، مالک باشگاه حاضر نشد 16 میلیون پوند درخواستی دینامو را بپردازد.

او همچنین گفته که کیگان می‌توانست بازیکنانی مانند بنزما، حاتم بن‌عرفه، سمیر نصری، دانیل استاریج، پیتر کراچ، جرمین دفو و لاسانا دیارا را بخرد اما این کار را نکرد. به گفته خیمنس، این مربی سابق تیم ملی انگلیس امثال دیوید بکام، فرانک لمپارد، رونالدینیو و کاکا را می‌خواسته که قیمتشان 400 میلیون پوند بوده است.

خیمنس می‌گوید: «در پنجره نقل و انتقالات به او بازیکنانی را پیشنهاد دادیم، مانند جرمین دفو، پیتر کراچ و لاسانا دیارا که مدتی بود روی خرید آنها کار می‌کردیم. او گفت هیچ‌کدام از این بازیکنان خوب نیستند.

بازیکن دیگری که می‌خواستیم دانیل استاریج بود. او گفت که این بازیکن را در منچسترسیتی زیر نظر داشته و او خوب نیست. او حاتم بن‌عرفه و کریم بنزما را هم نخواست. ما از کوین لیستی از بازیکنان برای هر پست خواستیم، با در نظر گرفتن این که 25 میلیون پوند بودجه برای خرید داشتیم. لیست ما شامل بنزما و بن‌عرفه می‌شد که بازیکنان جوانی در لیون بودند. همین‌طور سمیر نصری. اما در لیست کوین دیوید بکام، فرانک لمپارد، رونالدینیو، کاکا و چند بازیکن دیگر بودند. ما قیمت این لیست را حساب کردیم که می‌شد 399 میلیون پوند، به اضافه 100 میلیون پوند دستمزد.»