اردوغان: انتقادات از اوزیل و گون‌دوغان برایم غیر قابل درک است

اردوغان: انتقادات از اوزیل و گون‌دوغان برایم غیر قابل درک است

سایت رسمی فوتبالی – رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه گفته انتقاداتی که از مسعود اوزیل و ایلکای گون‌دوغان شد غیر قابل درک است.

اوزیل و گون‌دوغان که ریشه‌ در کشور ترکیه دارند، بازیکنان تیم ملی آلمان بودند و پس از عکس گرفتن با اردوغان در لندن پیش از جام جهانی 2018 با انتقادات شدید رسانه‌های آلمان روبرو شدند.

اوزیل پس از حذف تیم ملی آلمان از جام جهانی بیانیه‌ای صادر کرد و گفت که دیدار با اردوغان با نیت سیاسی نبوده است. او همچنین گفت که در آلمان نژادپرستی وجود دارد و ریشه‌های ترکیه‌ای او باعث این واکنش‌ها شده است.

اردوغان گفت: «هیچ دلیلی برای پشیمانی وجود ندارد. من ناراحتم که مردم این مسائل را زیر سوال می‌برند. ما بارها در جاهای مختلف با هم دیدار کرده‌ایم. ما با شهروندان ترکیه در کشورهای مختلف ملاقات داشته‌ایم. مسعود هم کسی است که در لندن زندگی می‌کند. چرا وقتی به لندن آمده بودم او را نبینم؟ اگر یک فوتبالیست آلمانی با آنگلا مرکل عکس بگیرد آیا باید به صلابه کشیده شود؟ این منطق غیر قابل درک است. اوزیل و گون‌دوغان می‌توانند حس کنند که متعلق به هر دو کشور هستند؛ کشوری که در آن زاده شده‌اند و کشوری که والدینشان از آن‌جا آمده‌اند.»