بازگشت راموس به سانچز پیزخوان ؛ اشک ها و لبخندها

بازگشت راموس به سانچز پیزخوان ؛ اشک ها و لبخندها

سایت رسمی فوتبالی - سرجیو راموس، مدافع رئال مادرید، چهارشنبه شب باید بار دیگر به ورزشگاه سانچز پیز خوان بازگردد و برابر تیم سابق خود، سویا، قرار بگیرد.

به گزارش فوتبالی، داستان راموس و ورزشگاه سانچز پیزخوان عشقی بود که به نفرت تبدیل شد. هرچند تمام هواداران سویا از بازیکنی که آکادمی معروف این باشگاه را ترک کرد ناراحت نیستند. این مدافع اسپانیایی امشب برای شانزدهمین بار در ورزشگاه سانچز پیزخوان به میدان خواهد رفت. او پیش از این 12 بار در لیگ، دو بار در جام جذفی و یک بار در سوپرکاپ در این ورزشگاه بازی کرده است و در طول این بازی ها تجربیات زیادی مانند توهین ها، گل های تماشایی و حتی گل به خودی را به دست آورده است. 

اولین بازگشت او به این ورزشگاه چندان خوشایند نبود چرا که با استقبال خصمانه ای از سوی هواداران روبرو شد. او در این باره گفت: " این اولین بار بود که من و مادرم در خانه مورد اهانت قرار می گرفتیم. من ناراحت بودم و مقصر این شرایط خوزه ماریا دل نیدو بود که حقیقت انتقال من را به هواداران نگفت. با مدیر برنامه هایم حرف زدم که وقتی به مادرید برگشتم فکری به حال مشخص کردن این شرایط بکنیم. "

آمار راموس در برابر تیم سابقش چندان خوشایند نیست. او 9 شکست، یک تساوی و 5 پیروزی در رویارویی با سویا داشته و در فصل 08 - 2007 بعد از دریافت کارت زرد دوم از بازی برابر این تیم اخراج شد. راموس در هر 3 دیدار اخیر خود در ورزشگاه سانچز پیزخوان شکست خورده و یک آمار عجیب دیگر نیز دارد:  دو گل به خودی متوالی. هر دو گل بعد از دقیقه 80 به ثمر رسیدند و هر دو گل باعث پیروزی سویا در برابر رئال مادرید شدند. در آخرین سفر راموس به خانه او علاوه بر گل خودی یک پنالتی را از دست داد و یک گل زد. راموس چهار گل دیگر نیز در برابر سویا به ثمر رسانده است. اولی در فصل 11 - 2010 در پیروزی 6 - 2 به ثمر رسید. دومین گل در فصل 16 - 2015 بود که با پیروزی سویا به پایان رسید. در این بازی راموس با ضربه برگردان گل زیبایی به ثمر رساند اما از ناحیه شانه به شدت مصدوم شد. مادرید در این دیدار با نتیجه 3 - 2 شکست خورد. سومین گل در همان سال در رقابت های کوپا دل ری به ثمر رسید. این دیدار با تساوی 3 - 3 به پایان رسید. چهارمین گل نیز در بازی آخر از روی نقطه پنالتی بود. 

سرجیو راموس می داند که تمامی هواداران سویا علیه او نیستند اما کسانی که از او نفرت دارند صدای بلندتری نسبت به سایرین دارند. همیشه می توان صدای سوت ها و هو کردن ها را بالاتر از صدای تشویق ها در این ورزشگاه شنید. این شرایط باعث شد تا راموس پس از به ثمر رساندن چهارمین گل خود به باشگاه سابقش به سمت جایگاه ها برود و شماره 4 را نشان داد و پس از آن نیز دست هایش را پشت گوشش بگیرد و به هواداران طعنه بزند. هرچند پس از آن بلافاصله از سایر هواداران عذرخواهی کرد. 

جدای از همه اتفاقات راموس 32 ساله روزهای خوش زیادی در پیزخوان داشته و جوایز و یادبودهایی در این ورزشگاه دریافت کرده است. او در می 2014، پس از فینال لیسبون و پیش از جام جهانی نتوانست در بازی برابر سویا به میدان برود اما محبت و حمایت هواداران سویا را دریافت کرد. بازیکن اهل سویا که به وضوح احساساتی شده بود گفت: " من زمان زیادی در انتظار استقبالی این چنینی در خانه ام بودم. "