استراتژی ارنستو والورده در بارسلونا

استراتژی ارنستو والورده در بارسلونا

سایت رسمی فوتبالی - ارنستو والورده برای استفاده از ترکیب 11 نفره مورد علاقه خود در این فصل مورد انتقاد زیادی قرار گرفته اما او استراتژی خاص خود را در این تیم دارد. 

به گزارش فوتبالی، بسیاری از بازیکنان جدید تیم بارسلونا و بازیکنانی که به صورت تعویضی به میدان آمده اند، فرصت چندانی برای نمایش توانایی های خود در این فصل در اختیار نداشته اند. والورده قصد دارد تیم خود را در چند پست بازسازی کند تا بتواند در بازی های سختی که پیش رو دارد قدرت کافی برای مقابله با حریفان را داشته باشد. هرچند به نظر می رسد در مواردی بازیکنان جدید یا بازیکنان حاضر روی نیمکت والورده کمک چندانی به این مربی نکرده اند. 

اولین بار این اتفاق در اولین بازی فصل رخ داد. در دیدار سوپرجام اسپانیا، والورده به سه بازیکن، کلمنت لنگلت و آرتور و رافینیا، فرصت بازی داد. شرایط خوب پیش نرفت و نیمه اول با برتری سویا به پایان رسید. والورده در نیمه دوم با استفاده از فیلیپه کوتینیو و ایوان راکیتیچ سعی در تغییر وضع داشت. این اتفاق به خوبی نشان داد که او از عملکرد این بازیکنان راضی نبوده است. بارسلونا موفق شد با این تغییرات و به لطف گل عثمان دمبله پیروز از بازی خارج شود. 

اتفاق دوم در بازی اول بارسلونا در لالیگا برابر آلاوز رخ داد. با وجود این که تیم حریف چندان قدرتمند نبود، والورده تصمیم گرفت سمدو را به جای کوتینیو به زمین بفرست و سرجی روبرتو را در پستی میانی تر به بازی بگیرد. در نیمه اول شرایط خوب پیش نرفت و والورده بار دیگر مجبور به استفاده از کوتینیو شد. پس از آن ورق برگشت و بارسلونا موفق شد بار دیگر با استفاده از این بازیکن برزیلی پیروز بازی شود. 

خریدهای جدید بارسلونا هنوز موفقیت چندانی در این تیم نداشته اند

در دیدار برابر رئال سوسیه داد که پس از وقفه بازی های ملی انجام شد، والورده بار دیگر از رافینیا و سرجیو روبرتو در ترکیب اصلی خود استفاده کرد اما باز هم مجبور شد برای نتیجه گیری بهتر دست به تغییراتی در تیم بزند. او بار دیگر کوتینیو و سرجیو بوسکتس را وارد زمین کرد و تنها ده دقیقه بعد بازی 2 - 1 به سود بارسلونا شد. 

آخرین مورد این اتفاق در دیدار روز یکشنبه برابر خیرونا رخ داد. سه خرید تابستانی کاتالان ها در ترکیب اصلی قرار گرفتند اما هیچ یک از آنها نتوانست تا پایان 90 دقیقه در زمین بازی حضور داشته باشد. لنگلت اخراج شد و آرتور و آرتورو ویدال نیز تعویض شدند تا کوتینیو و راکیتیچ جای این دو را در زمین بگیرند و کمی پس از ورود این دو بازیکن به زمین شرایط بازی برای بارسلونا بهتر شد.

به نظر می رسد بازیکنان جدید بارسلونا هنوز با شرایط این تیم سازگار نشده اند. وقتی در زمین هستند، اوضاع خوب پیش نمی رود و والورده مجبور می شود به ترکیب دلخواه و قدیمی خود بازگردد. شرایط سختی که با توجه به فشردگی مسابقات پیش رو فشار زیادی بر بازیکنان ثابت این تیم وارد می کند.