مودریچ بهترین بازیکن 2018 جهان؛ پایان دوقطبی رونالدو-مسی

مودریچ بهترین بازیکن 2018 جهان؛ پایان دوقطبی رونالدو-مسی

سایت رسمی فوتبالی - فیفا برای سومین سال بهترین های سال فوتبال جهان را انتخاب کرد که لوکا مودریچ، هافبک کروات رئال مادرید بالاتر از کریستیانو رونالدو و لیونل مسی بهترین بازیکن جهان شد. بدین ترتیب پس از یک دهه، بالاخره سلطه جوایز فردی از دست رونالدو و مسی خارج شد.

به گزارش فوتبالی، دالیچ، زیدان و دشان برای جایزه بهترین مربی سال رقابت کردند که این جایزه به سرمربی فرانسه رسید و کورتوا، اشمایکل و لوریس برای جایزه بهترین دروازه بان سال رقابت کردند که جایزه به دروازه بان بلژیکی رسید.تیم برتر سال هم مشخص شد.

این مراسم از ساعت 22 در تالار رویال فستیوال در شهر لندن آغاز شدت. ادریس آلبا بازیگ سرشناس ر هالیوود مثل سال گذشته اجرای مراسم را به عهده گرفت که آنه لائوره بونت، خبرنگار فرانسوی نیز او را همراهی کرد.

گزارش زنده مراسم

23:30: مراسم با صحبت های مودریچ و تشکر از هم تیمی هایش ، صلاح ، رونالدو و مردم کشورش به پایان رسید.

23:26: جیانی اینفانتنیو رئیس فیفا به روی سن امد تا جایزه بهترین بازیکن فیفا را به یکی ازمیان مودریچ، رونالدو و مسی اهدا کند که بازیکن کروات برنده شد.

23:21: مارتا، بازیکن سرشناس برزیلی عنوان بهترین بازیکن زن سال 2018 را از آن خود کرد.

23:08: تیم برتر سال 2018 با رای گیری از بیش از 25 هزار هوادار بدین شرح است: داوید دخیا، دنی آلوز، رافائل واران، سرجیو راموس، مارسلو، لوکا مودریچ، انگولو کانته، ادن هازارد، لیونل مسی و کریستیانو رونالدو و کیلیان امباپه.


23:06 : رونالدینیو و بالاک دو اسطوره فوتبال برای اعلام 11 بازیکن تیم برتر سال 20181 روی سن آمدند.

23:03: پیر لوئیجی کولینا داور اسطوره ای و پائولو مالدینی اسطوره فوتبال ایتالیا جایزه بازی جوانمردانه به لنارت تای ، بازیکن تیم ونلو رسید، کسی که از حضور در یکی از بازیهای لیگ هلند انصراف داد تا بتواند به یک بیمار خون اهدا کند. حرکت لنارت باعث شد با وجود غیبت در آن هفته لیگ هلند، او به عنوان بهترین بازیکن مسابقه معرفی شود!

20:57 : بخش بعدی مراسم در مورد انتخاب بهترین هوادار سال بود.سامی جابر و جوزفین اسکایبر جایزه بهترین هوادار سال را به هواداران پرو اهدا کردند. هوادارانی که با شور زیادی اختلاف 40 هزار کیلومتری پرو و روسیه را طی کرده بودند و جام جهانی را تماشا کردند.

20:50 : نوئل گالاگر به عنوان خواننده مدعوت به مراسم، ترانه ای را برای حضار اجرا کرد.

20:43: بعد از آن کلیپی بی نظیر از اتفاقات مهم سال 2018 پخش شد ، مثل بیماری فرگوسن و پیغام های روحیه بخشی که برایش فرستاده شد، جام جهانی که دنیا را متحد کرد، نجات یک تیم فوتبال از غار در تایلند و تماشای جام جهانی توسط آنها، مردی که به دوست نابینا و ناشنوایش با زبان اشاره ، جام جهانی را در کلمبیا گزارش کرد، فوت داویده آستوری کاپیتان فیورنتینا.

20:40: رینالد پدروس سرمربی تیم زنان موناکو عنوان بهترین مربی زنان در سال 2018 را از آن خود کرد.

20:33: فن در سار، دروازه بان سابق منچستریونایتد و جکسون دروازه بان سابق چاپکوئنسه (تیمی که هواپیمایش سال قبل سقوط کرد) اعلام کرد که تیبو کورتوا دروازه بان رئال بالاتر از کسپر اشمایکل و لوریس بهترین دروازه بان 2018 شده است.


20:31 : دیدیه دشان  از زیدان که یکی از رقبا و هموطنش بود تشکر کرد و پس از آن از بازیکنانش هم به شکل ویژه ای سپاسگزاری کرد.

20:29 : دیدیه دشان فاتح عنوان بهترین مربی سال 2018 شد و بالاتر از زیدان و دالیچ قرار گرفت.


20:27 : آرسن ونگر سرمربی سابق آرسنال برای اهدای جایزه بهترین مربی سال روی سن آمد. دشان (فرانسه)، دالیچ (کرواسی) و زیدان ( رئال مادرید) سه نامزد این جایزه هستند.

20:26 : بخش بعدی اهدای جوایز مربوط به بهترین مربی سال خواهد بود.

20:25: صلاح روی سن آمد و در سخنرانی کوتاهی از این که برنده جایزه زیباترین گل سال شد ابراز خرسندی کرد و از کسانیکه به او رای داده بودند تشکرکرد.

22:23: نوئل گالاگر (خواننده) و دیدیه دروگبا برای اعلام برنده جایزه زیباترین گل برتر سال روی سن آمدند که گل صلاح به اورتون عنوان زیباترین گل سال را از آن خود کرد.


22:15: ادریس آلباس پس از شوخی با آلوز اعلام کرد که نوبت اعلام برنده جایزه پوشکاش به عنوان زیباترین گل سال است. کوارشما (به خاطر گل به ایران)، رونالدو، گرت بیل، صلاح، مسی، پاوارد، مک گری، آراسکائتا، لازاروس و چریشف نامزدهای این جایزه هستند.

22:12: برای حاضران کلیپی در مورد جام جهانی ، بزرگترین رویداد سال 2018 و اتفاقات آن پخش شد.

22:11 : در ابتدای مراسم در مورد جایزه بهترین تازه وارد صحبت شد... با توجه به این که خیلی از حضار انتظار چنین جایزه ای را نداشتند شگفت زده شدند اما مشخص شد که منظور ، داور ویدئویی است که به تازگی وارد فوتبال دنیا شده است.

22:06: پس از آغاز مراسم با یک ترانه رپ با صدای "بیگ شک"، ادریس آلبا بازیگر سرشناس هالیوود به عنوان مجری مراسم روی سن آمد.

ساعت 22:01: پاتریک استوارت بازیگر سرشناس در ابتدای مراسم برای حضار صحبت هایی انجام داد.

ساعت22: مراسم بهترین های سال فیفا در غیاب رونالدو و مسی ، برندگان جوایز بهترین های دنیا در ده سال اخیر آغاز شد.