فرانس فوتبال واهدای دو جایزه جدید: توپ طلای بانوان و جایزه کوپا

فرانس فوتبال واهدای دو جایزه جدید: توپ طلای بانوان و جایزه کوپا

سایت  رسمی فوتبالی- فرانس فوتبال جزئیات جدیدی را در مورد توپ طلای سال 2018 اعلام کرده است؛ جایزه ای که برای اولین بار در یک دهه اخیر به بازیکنی به جز کریستیانو رونالدو و لیونل مسی اهدا خواهد شد.

امسال این تنها جایزه ای نیست که این مجله معتبر فرانسوی اهدا می کند و مسئولان مجله فرانس فوتبال تغییراتی را در روند اهدای جوایز اعمال کرده اند و علاوه بر توپ طلا، جوایز دیگری را نیز اهدا خواهند کرد.

در سال 2007 بود که آنها تغییراتی را در سیستم اهدای جایزه توپ طلا اعمال کردند و از آن پس تمام بازیکنان از سرتاسر دنیا شانس دریافت این جایزه را به دست آوردند و حالا شاهد یک تغییر جدید در جایزه اهدایی از سوی مجله فرانس فوتبال هستیم و امسال برای اولین بار در طول تاریخ، این مجله معتبر فرانسه جایزه ای سالانه را نیز به برجسته ترین بانوی فوتبالیست اهدا خواهد کرد. برنده این جایزه توسط روزنامه نگاران فوتبال بانوان درسراسر دنیا مشخص خواهد شد.

وندی رنارد،بانوی فوتبالیست تیم ملی فرانسه در این رابطه گفته:« این گام رو به جلویی در روندپیشرفت ورزش بانوان که درحال رشد است، به شمار می رود. فوتبال بانوان در حال پیشرفت است و نابرابری ها کاهش چشمگیری داشته؛ هرچند که هنوز جای رشد زیادی باقی است.»

مارتا اسطوره فوتبال بانوان برزیل هم دراین رابطه گفت:« همیشه دوست داشتم ببینم که یک بانو، جایزه معتبر توپ طلا را در دستانش دارد.»



جایزه جدید دیگری که از امسال توسط مجله فرانس فوتبال اهدا خواهد شد، جایزه کوپا است که به بهترین بازیکن زیر 21 سال دنیای فوتبال اختصاص خواهد یافت. نامزدهای دریافت این جایزه توسط 33 برنده سابق توپ طلا از جمله لیونل مسی، کریس رونالدو، فرانتس بکن باوئر، میشل پلاتینی، مارکو فان باستن، زین الدین زیدان، رونالدینیو، دنیس لاو، کوین کیگان و... انتخاب می شوند.

نامزدهای دریافت جوایز توپ طلای مردان، بانوان و جایزه کوپا در روز 8 اکتبر معرفی خواهند شد و برنده نهایی در روز 3 دسامبر اعلام خواهد شد.