رکورد تازه مسی: بازیکن خارجی با بیشترین بازی درتاریخ لالیگا

رکورد تازه مسی: بازیکن خارجی با بیشترین بازی درتاریخ لالیگا

سایت رسمی فوتبالی- شش اکتبر سال 2004 ورزشگاه مونت جوئیک؛ اسپانیول 0-1 از بارسلونا عقب بود و در دقیقه 82 بازی فرانک ریکارد، سرمربی وقت آبی اناری ها تصمیم گرفت تا با اعمال تغییراتی درترکیب تیمش، برتری بارسا را حفظ کند و مانع از آن شود که این سه امتیاز شیرین از چنگش در برود. به همین خاطر سومین و آخرین تعویض تیمش را انجام داد و با بیرون کشیدن دکو، که تنها گل بازی را به ثمر رسانده بود، لیونل مسی را به میدان فرستاد؛ این اولین بازی مسی در تاریخ لالیگا بود و دقیقا همان زمان بود که یک افسانه جدید در فوتبال اسپانیا متولد شد.

حالا و 422 بازی بعد و پس از ثبت رکوردهای پی در پی، لیونل مسی رکورد جدیدی را در لالیگا به نام خودش ثبت کرده است. او حالا بازیکن خارجی با بیشترین بازی در تاریخ رقابتهای لالیگاست.

مسی که حالا 15 فصل است که در لالیگا بازی می کند، در طول این 15 فصل رکوردهای مختلفی را به نام خودش ثبت کرده و تبدیل به یکی از مهمترین بازیکنان تاریخ لیگ اسپانیا گردیده است.


او در این 423 بازی، رکوردهای خیره کننده ای را به نام خودش رقم زده: 320 برد، 66 تساوی و 37 باخت؛ در عین حال 386 گل دراین بازیها به ثمر رسانده و به همین خاطر عنوان بهترین گلزن تاریخ لالیگا را نیز دراختیار دارد.

مسی از شروع به کار درلالیگا تابه امروز، 7سرمربی مختلف داشته. علاوه بر ریکارد که مسی زیرنظراو اولین بازی اش در لالیگا را تجربه کرد و در78 بازی برای تیم او به میدان رفت، او در136 بازی، زیرنظر گواردیولا بازی کرد؛ در 105 بازی لوئیس انریکه را به عنوان سرمربی اش دید ، در 41 بازی زیرنظر والورده به میدان رفت؛ مسی درعین حال در 31بازی اش تاتا مارتینو را به عنوان سرمربی داشت و در 22 بازی، تیتو ویلانووا را به عنوان سرمربی اش می دید و جوردی رورا هم در 10 بازی هدایت مسی را برعهده داشت. 

درطول این سالها مسی مقابل 40 حریف متفاوت به میدان رفته و به همه این تیمها به جز 3 تیم: خه رس، کادیس ورئال مورسیا گل زده.

اگر رکوردهای مسی را برشماریم، او علاوه بر عنوان برترین گلزن تاریخ لالیگا، رکورد گلزنی در 19 بازی متوالی و یا بیشترین گل زده در طول یک فصل (50گل) را دراختیار دارد:

بازیکنان خارجی با بیشترین تعداد بازیها در تاریخ لالیگا

لیونل مسی: 423 بازی

دانی آلوس: 422 بازی

کارپین: 384 بازی

روبرتو کارلوس: 370 بازی

مائورو سیلوا: 369 بازی

دیوکیچ:368 بازی

اوگو سانچس: 347 بازی

دودا و ایباگازا: 343 بازی

گودین:342 بازی

کاسرس: 340 بازی