انریکه: VAR بهترین اتفاقی است که برای فوتبال رخ داده

انریکه: VAR بهترین اتفاقی است که برای فوتبال رخ داده

سایت رسمی فوتبالی- لوئیس انریکه یکی از سرمربیانی بود که در نشست ترتیب داده شده توسط فیفا برای بررسی اتفاقات رخ داده در جام جهانی روسیه شرکت کرد. در این جلسه به بررسی آنچه از نظر تاکتیکی در روسیه رخ داده بود پرداخته شد. سرمربی تیم ملی اسپانیا در صحبت هایی اعلام کرد که فوتبال هرروز به سمت برابری بیشتر نزدیک می شود.

انریکه که در حال حاضر هدایت تیم ملی اسپانیا را در دست دارد، دراین رابطه گفت:« اگر بخواهیم با احتیاط و دقت درمورد آنچه در روسیه رخ داد صحبت کنیم، به زمان زیادی نیاز خواهم داشت ولی آنچه بیش از هرچیزی برایم اهمیت داشت، برابری موجود بود. این برابری بدین معناست که که فاصله بین برد و باخت خیلی کم شده است.»

لوئیس انریکه در ادامه درمورد استفاده از VAR در جام جهانی روسیه صحبت کرد و گفت:« من از معرفی تکنولوژی وار در جام جهانی واقعا خوشم آمد. فرصت داوری مجدد برخی صحنه های جنجالی بازی، بهترین اتفاقی بود که رخ داد وبدون هیچ تردیدی، از حیث فوتبالی، برابری، بیش از هرچیزی برایم مهم بود.»

درجریان رقابت های جام جهانی روسیه، 455 صحنه مشکوک توسط تکنولوژی وار بازبینی شد و 95.6% تصمیمات داوران درست بود ولی در 17 صحنه، نظر داوران تغییر پیدا کرد. به لطف تکنولوژی وار 9 ضربه پنالتی نیز اعلام شد.

جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا هم درمورد اهمیت این نشست گفت:« امروز برای اولین بار، سرمربیان تیمهای ملی و مدیران فنی 200 فدراسیون فوتبال دنیا دور هم جمع شده اند واز این بابت در سمت رئیس فیفا و یک هوادار سرسخت فوتبال، خیلی خوشحالم. این رویداد کاملا فلسفه ما در اصل قراردادن فوتبال و نمایندگانش (بازیکنان، سرمربیان و سرمربیان باتجربه )در دنیای فوتبال را بازتاب می دهد.»

دیدیه دشان سرمربی فرانسه هم با اشاره به اهمیت کار تیمی و مدیریت، در تلاش بازیکنان درداخل زمین به این نکته اشاره کرد که سرمربیان باید کمک کنند تا جو مناسبی برای بازیکنان در تمام فضاهای تمرینی قبل از بازی و تورنمنتهای مهم ایجاد شود و سرمربیان باید این را پایه واساس کاری شان قرار دهند.