امیر عابدزاده بالاتر از کاسیاس

امیر عابدزاده بالاتر از کاسیاس

وبسایت رسمی فوتبالی- امیر عابدزاده در 7 دیداری که برای ماریتیمو و تیم ملی ایران به زمین رفته، فقط در 2 بازی گل خورده و این آماری مناسب برای دروازه‌بانی است که چشم به پیراهن شماره یک ایران دارد.

به گزارش فوتبالی، امیر عابدزاده از چارلس برزیلی سبقت گرفته و به دروازه‌بان ثابت ماریتیمو تبدیل شده. دروازه‌بان 25 ساله تیم ملی ایران که روزهای پرهیاهو اما موفقی را در ماریتیمو سپری می‌کند. با جدایی دانیل راموس و حضور کلودیو براگا روی نیمکت ماریتیمو، تصور نمی‌شد که عابدزاده خیلی زود در ترکیب این تیم جا بیفتد و در لیگ پرتغال عملکرد کم‌نقصی ارائه بدهد. بخصوص که امیر اردوهای پیش فصل ماریتیمو را از دست داد و آسیب‌دیدگی اجازه نداد- جز بازی با لاس‌پالماس- عابدزاده برای این تیم بازی کند.

عابدزاده این فصل 6 بار برای ماریتیمو بازی کرده و 4 بار دروازه‌اش را بسته نگه داشته. پسر عابدزاده بزرگ، نخستین بازی فصل خود را در تاکادالیگا و مقابل مافرا انجام داد که با پیروزی 3 بر صفر ماریتیمو به پایان رسید. سپس نوبت به حضور در بازی‌های لیگ رسید. امیر باز هم در ترکیب ثابت قرار گرفت و این بار توانست در هفته نخست، مقابل سانتاکلارا کلین‌شیت کند و دروازه خود را بسته نگه دارد.

برای هفته دوم، ماریتیمو به زمین ریوآوه رفت و با نتیجه 3 بر یک مغلوب شد. یک گل بخودی و یک پنالتی اجازه نداد تا عابدزاده به کلین‌شیت ادامه بدهد. ماریتیمو باخت اما هفته سوم به کورس برگشت و توانست چاوز را با حساب 2 بر یک از پیش رو بردارد. دیداری که باز هم عابدزاده توفیقی در بسته نگه داشتن دروازه‌اش به‌دست نیاورد. هر چند ماریتیمو برد اما این نمی‌توانست برای امیر راضی‌کننده باشد.

هفته چهارم اما امیر دوباره با کلین‌شیت بازی را به اتمام رساند. بازی مقابل دپورتیو آوز در خانه حریف. این بازی را ماریتیمو با نتیجه یک بر صفر برد تا امیر با روحیه‌ای بالا به اردوی تیم ملی ایران ملحق شود. در هفته پنجم لیگ پرتغال،ماریتیمو شنبه شب میزبان بلننسه بود که این بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید. تساوی خانگی که هر چند برای ماریتیمو چندان ارزشمند نبود اما جایگاه عابدزاده را در جدول کلین‌شیت‌ها مستحکم کرد.




حدفاصل هفته‌های چهارم و پنجم لیگ پرتغال، امیر عابدزاده که در اردوی تیم ملی حاضر شده بود مقابل ازبکستان بازی کرد. دیداری که با نتیجه یک بر صفر به سود ایران تمام شد و البته امیر توانست در رده ملی هم یک کلین‌شیت به نام خود ثبت کند. آمار کلین‌شیت‌های عابدزاده در ماه‌های اخیر به عدد 5 رسید. 3 تا در لیگ پرتغال، یکی در تاکادالیگا و دیگری هم تیم ملی.

عابدزاده در 7 دیداری که برای ماریتیمو و تیم ملی به زمین رفته، فقط در 2 بازی گل خورده و این آماری مناسب برای دروازه‌بانی است که چشم به پیراهن شماره یک ایران دارد. او که مورد اعتماد و اطمینان کارلوس کی‌روش هم هست، در 3 بازی اخیری که انجام داده کلین‌شیت کرده و آمار 300 دقیقه گل نخوردن را به ثبت رسانده. آماری که می‌تواند یک گام دیگر او را به دروازه تیم ملی نزدیک‌تر کند.

آمار کلین‌شیت‌های عابدزاده را با ایکر کاسیاس مقایسه می‌کنیم. مقایسه‌ای البته نابرابر. چون کاسیاس در پورتو – تیم صدرنشین لیگ پرتغال- بازی می‌کند و مدافعانی در این تیم حضور دارند که جملگی اسمی هستند و جزو بهترین بازیکنان لیگ پرتغال. کاسیاس در 7 بازی خود برای پورتو، فقط 3 بار دروازه‌اش را بسته نگه داشته و در 4 بازی گل خورده. 5 بازی در لیگ پرتغال، یکی در لیگ قهرمانان اروپا مقابل شالکه و دیگری هم در تاکادالیگا و مقابل چاوز.

عابدزاده با این آمار و البته تعداد سیوهایی که به نام خود ثبت کرده، رفته‌رفته به یک دروازه‌بان قابل‌اعتماد در لیگ پرتغال تبدیل می‌شود. او در آخرین بازی ماریتیمو مقابل بلننسه به قدری کم‌نقص کار کرد که در پایان، عنوان بهترین بازیکن ماریتیمو و همچنین زمین به به‌دست آورد. برای او که آرزوی بازی برای رئال‌مادرید را در سر می‌پروراند، روند پیشرفت بهتر و با سرعت بیشتری طی می‌شود و این می‌تواند زودتر از حد تصور او را به رویاهایش برساند.