مطهری: در رختکن ورزشگاه تختی حبس شده بودیم /با ماشین‌های ضدشورش به فرودگاه رفتیم

مطهری: در رختکن ورزشگاه تختی حبس شده بودیم /با ماشین‌های ضدشورش به فرودگاه رفتیم

وبسایت رسمی فوتبالی- مربی تیم فوتبال پیکان، گفت: ما در رختکن آبادان حبس شده بودیم و در نهایت با اتومبیل‌های پلیس و ماشین‌های ضدشورش به فرودگاه آبادان رفتیم. 

به گزارش فوتبالی، حمید مطهری در خصوص اتفاقات رخ داده در بازی نفت آبادان و پیکان که منجر به نیمه تمام ماندن این بازی شد گفت: داور بازی دو بار بازی را قطع کرد اما در نهایت در دقیقه 90 بازی را نیمه‌کاره گذاشت چرا که واقعاً شرایط مناسبی برای برگزاری بازی وجود نداشت و همه دیدند که چه بلایی سر کمک داور بازی آمد. البته این را بگویم که مردم فقط صورت کمک داور را دیدند اما کل بدن او سنگ خورده بود و با وجدان و شرافت کاری که داشت با آن وضعیت به قضاوت مشغول بود. این را هم باید بگویم که داور بازی گل سالم بازیکن ما را مردود اعلام کرد و در حالی که 2 بر یک جلو بودیم بازی نیمه‌کاره ماند. البته یک پنالتی هم برای ما گرفته نشد هر چند که مسئولان تیم نفت آبادان هم می‌گفتند که دو پنالتی آنها گرفته نشده اما تحت هر شرایط رخ داده زیبنده فوتبال نیست و مردم فوتبال دوست آبادان باید به گونه دیگری از تیمشان حمایت کنند. مردم آبادان مردم با فرهنگی هستند و تیم نفت این شهر از تیم‌های با اصالت و با هویت فوتبال ایران است و هواداران این تیم می‌توانند تعصب خود به این تیم را جور دیگری نشان دهند. هر جای دنیا چنین اتفاقی رخ بدهد زیبنده نیست و هیچ کسی آن را تأیید نمی‌کند. حالا چه در تهران این اتفاق رخ بدهد، چه در آبادان و چه هر جای دیگری. 

  

مربی تیم پیکان درباره حبس شدن اعضای این تیم در رختکن بعد از بازی و اینکه مسئولان نفت آبادان معتقدند چنین اتفاقی رخ نداده و این مسائل جوسازی است خاطرنشان کرد: بله ما در رختکن حبس شدیم و نیروی انتظامی به دلیل شرایط نامناسب ورزشگاه اجازه خروج از رختکن را به ما نمی‌داد. جا دارد که از همین طریق از نیروی انتظامی و عوامل ناجا تشکر کنم که تلاش بسیار زیادی انجام دادند تا بدون کوچک‌ترین مشکلی از ورزشگاه خارج شویم. ما حدود یک ساعت و نیم در رختکن بودیم و بعد از آن از در پشتی به مقر پلیس رفتیم و حدود 30 دقیقه هم آنجا بودیم و در نهایت با همکاری نیروی انتظامی از ورزشگاه خارج شدیم. به دلیل پیشگیری از اتفاقات ناگوار به ما اجازه داده نشد که با اتوبوس تیم از ورزشگاه راهی فرودگاه شویم و به همین دلیل با ماشین‌های پلیس و ضدشورش در گروه‌های 4 و 5 نفره به فرودگاه آبادان رفتیم که حتی عکس‌های آن هم موجود است.

  

مطهری در پاسخ به این سؤال که پس چرا مسئولان نفت آبادان این مسأله را رد کردند و گفته‌اند که چطور پیکانی‌ها به پرواز ساعت 22:40 رسیده‌اند، تصریح کرد: چطور مسئولان نفت آبادان چنین حرف‌هایی می‌گویند؟ ما به پرواز رسیدیم چون پلیس محترم نیروی انتظامی با هواپیمایی آسمان هماهنگ کرده بود تا پرواز را نگه دارند تا ما به این هواپیما برسیم. اینها واقعیت دارد و نباید واقعیت را کتمان کرد . از نظر من به جای این توجیهات باید فرهنگ‌سازی کرد و با مقصران برخورد قاطعانه نمود تا اتفاقات بدتری رخ ندهد. حالا شانس آوردیم که اتفاقات بدتری رخ نداد و به جای این توجیهات باید کارهای فرهنگی انجام شود. باز هم تکرار می‌کنم که مردم آبادان و تیم نفت این شهر دوست‌داشتنی و با اصالت هستند.

  

وی درباره اینکه با شرایط رخ داده باید منتظر رأی انضباطی برای نتیجه بازی نفت آبادان و پیکان بود اظهار داشت: باشگاه و تیم پیکان و کادر فنی آن همواره قانونمند بوده و به قانون احترام گذاشته و می‌گذاریم. زمانی که بازی یک - یک بود گل سالم بازیکن ما را مردود اعلام کردند اما تا به حال کسی دیده که کادر فنی پیکان در کنار زمین رفتاری انجام دهد تا داور را تحت فشار بگذارد؟ قطعاً کمیته انضباطی با توجه به شرایط موجود بهترین تصمیم را می‌گیرد و ما هر تصمیمی که کمیته انضباطی بگیرد به آن احترام می‌گذاریم. 

  

مربی تیم پیکان در مورد بازی هفته آینده این تیم با سپیدرود هم گفت: کادر فنی جدید تیم سپیدرود همگی دوستان صمیمی من هستند و با حضور آنها این تیم نظم بهتری پیدا کرده و تیم هفته‌های اول نیست و قطعاً نیاز به زمان دارند. بازی ما با سپیدرود بسیار مهم است و امروز بازی سپیدرود مقابل پرسپولیس را می‌بینیم و این تیم را آنالیز خواهیم کرد تا تمریناتمان را بر اساس روند حرکتی تیم سپیدرود برنامه‌ریزی کنیم.