رکورد 15 بازیکن خارجی در بارسلونا؛ غیبت اسپانیایی ها

رکورد 15 بازیکن خارجی در بارسلونا؛ غیبت اسپانیایی ها

سایت رسمی فوتبالی - بارسلونا با 15 بازیکن خارجی رکورددار بیشترین تعداد بازیکنان غیر بومی در لالیگاست.

به گزارش فوتبالی، بیشترین تغییر در فصل 15 - 2014 و در حضور لوییس انریکه رخ داد که 7 بازیکن غیر اسپانیایی به این تیم پیوستند. سال بعد این تعداد به 8 بازیکن رسید. سال گذشته 13 بازیکن خارجی در این تیم حاضر بودند و امسال بارسلونا با 15 بازیکن غیر بومی رکورددار تیم های حاضر در لالیگا شد. طبعا این اتفاق باعث کاهش تعداد بازیکنان اسپانیایی در این تیم می شود و حالا تنها 7 بازیکن اسپانیایی در تیم فعلی بارسلونا حضور دارند که کمترین میزان در طی یک دهه گذشته است. این تیم در کنار اتلتیکو مادرید با کمترین تعداد بازیکنان بومی در ترکیب خود نیز رکورددار است. کاهش تعداد بازیکنان اسپانیایی در ترکیب بارسلونا برنامه ریزی شده نبود اما به دلیل یک سری عوامل مانند بررسی بازارهای خارجی برای امضای قرارداد با بازیکنان جدید رخ داد. در طی 10 سال آنها 34 بازیکن خارجی به خدمت گرفتند و این در حالی بود که تنها 9 بازیکن اسپانیایی به این تیم پیوستند. 

نگاه این تیم به مرزهای خارج از کشور با رئال مادرید که سعی می کند بیشتر از بازیکنان اسپانیایی استفاده کند، متفاوت است. علاوه بر این بازیکنان اسپانیایی بارسلونا به جز جوردی آلبا نتوانستند موفقیت چندانی برای این تیم کسب کنند. نمونه این بازیکنان الکسیس ویدال، دنیس سوارز، آلکاسر و دولوفئو بودند. البته که یکی از اصلی ترین دلایل این اتفاق کمبود استعدادهای خوب در لاماسیا بود. معمولا کاتالان ها از لاماسیا می آمدند اما اخیرا بازیکنان با استعداد کمی در این تیم شناسایی شدند. در سال 2013 تیم اول 11 بازیکن کاتالان داشت که همگی از رده های جوانان آمده بودند. والدز، آلبا، پیکه، فابرگاس، ژاوی، مونتایا، پویول، بارترا، فونتاس و کوئنکا همگی در تیم بودند اما بسیاری از آنها از بارسلونا جدا شدند. 

در حال حاضر 5 بازیکن کاتالان که از لامسیا به بارسلونا آمده اند در این تیم حاضر هستند که شامل پیکه، جوردی آلبا، بوسکتس، سمپر و سرجی روبرتو می شوند. یک کاتالان دیگر که می تواند در بارسلونا موفق شود آلناست که بازیکنی برای آینده است و هنوز به صورت کامل به بازیکن تیم اول بارسا تبدیل نشده اما می تواند در بعضی از جلسات تمرینی حضور داشته باشد. دلایل بسیاری برای کاهش تاثیر لاماسیا وجود دارد و یکی از آنها محرومیت فیفاست.