آیا یایا توره و مدیربرنامه هایش گواردیولا وسیتی را جادو کرده اند؟

آیا یایا توره و مدیربرنامه هایش گواردیولا وسیتی را جادو کرده اند؟

سایت رسمی فوتبالی- یایا توره در سن 35 سالگی فاز پایانی عمر فوتبالی اش را پشت سرمی گذارد. او این فصل برای المپیاکوس یونان بازی می کند، تیمی که فوتبالش در اروپا را در آنجا آغاز کرده بود. توره ساحل عاجی بعد از 8 فصل حضور در منچسترسیتی به المپیاکوس پیوست و در طول این هشت سال یکی از مهره های ارزشمند سیتیزن ها بود.

پیش از آن هم او تجربه حضور موفقی را در بارسلونا داشت و یکی از مهره های ارزشمند آبی اناری ها به حساب می آمد ولی ظهور بازیکن جوانی به نام سرخیو بوسکتس باعث شد تا نیمکت نشینی های توره در بارسا تدریجا آغاز شود و با گذر زمان یایا توره به فکر تغییر آب و هوا و نقل مکان به فوتبال انگلیس افتاد. او به منچسترسیتی پیوست و دست تقدیر باعث شد تا او دوباره در تیم گواردیولا بازی کند. اما سرنوشت توره در بارسا، در سیتی هم برایش تکرار شد و او دوباره در تیم گواردیولا نیمکت نشینی های پی درپی را تجربه کرد. با وجودی که یایا توره ظواهر امر را حفظ می کرد اما مدیربرنامه هایش بارها و بارها صحبت های تندی را علیه پپ برزبان آورد. اوی ک بار گفت:« گواردیولا یایا توره را تحقیر کرده است» و بار دیگر گفت:« گواردیولا در چند بازی برنده شده و حالا خودش را شاه می بیند.» و یک بار هم با زیرسوال بردن توانایی های گواردیولا در مربیگری گفت:« مسی بارسلونا را به موفقیت رساند و نه گواردیولا»


حتی حالا وبا جدایی توره یایا از منچسترسیتی هم گویا این دلخوری ها هنوز از بین نرفته و بعد از باخت سیتی مقابل لیون در بازیهای دور اول مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، دیمیتری سلوک، مدیربرنامه های توره، کاریکاتور جالب توجهی  را درشبکه های اجتماعی منتشر کرده. پیغام این کاریکاتور در حقیقت حکایت از آن دارد که توره، پپ وتیمش را جادو کرده است.