گزارش کامل سایت گل درمورد سامان قدوس: از تمجید ونگر تا پیشنهاد سیتی

گزارش کامل سایت گل درمورد سامان قدوس: از تمجید ونگر تا پیشنهاد سیتی

سایت رسمی فوتبالی- نسخه اسپانیایی سایت گل گزارش جامع و کاملی را در مورد سامان قدوس ستاره ملی پوش باشگاه آمیان فرانسه منتشر کرده که دراینجا می توانید متن کامل این گزارش را مطالعه کنید:

 سامان قدوس، یکی از خریدهای خارجی لیگ فرانسه است که در این لیگ خوش می درخشد. فراتر از آنچه او در آمیان به آن دست یافته، همین حالا می توان او را تاریخ ساز دانست.

سامان نه تنها اولین بازیکن ملی پوش ایرانی است که در لیگ یک فرانسه بازی می کند، بلکه او به کمتر از یک ساعت زمان نیاز داشت تا اولین گلش را درلیگ فرانسه به ثمر برساند و در برد 1-4 تیمش مقابل ریمس سهیم شود؛ آن هم تنها 2 روز بعد از انتقالش به تیم جدیدش.

این لحظه تعیین کننده ای برای این بازیکن 25 ساله متولد سوئد، آن هم بعد از تابستانی پرفراز و نشیب بود.

او در ابتدا با باشگاه رن به توافقاتی رسیده بود، بعد صحبتهایی در مورد انتقالش به اوئسکا مطرح شد. نهایتا باشگاه اوسترشوند او را با قرادادی 3.8 میلیون یورویی و البته توافق بر سر دریافت 25% از رقم فروش سامان به تیم بعدی اش،این بازیکن جوان را به باشگاه آمیان فرانسه منتقل کرد.

سامان که دو بازی دوستانه ملی برای تیم ملی سوئد برگزار کرده و حتی موفق به گلزنی برای این تیم هم شده بود، با ترک سوئد، بعد از الکساندر ایساک و زلاتان ایبراهیموویچ، سومین فوتبالیست گران قیمتی که لیگ سوئد را ترک کرده، لقب گرفت. البته عملکرد خوب او از مدتها پیش توجهات زیادی را به خود جلب کرده بود و حتی آرسن ونگر سرمربی اسبق آرسنال هم درجریان یکی از بازیهای حذفی رقابتهای لیگ اروپا در اوایل سال جاری میلادی درموردش صحبت کرده بود. بعد از سورپرایز سوئدی ها مقابل آرسنال و برد 2-1 آنها مقابل توپچی ها درورزشگاه امیریتس، ونگردر آن زمان گفت:« سامان بازیکن فوق العاده ای است. او از نظر تکنیکی و تاکتیکی مرا تحت تاثیر قرارداد.»

این بازیکن 25ساله که در جام جهانی روسیه با تیم ملی ایران حضور داشت، سرمایه گذاری بزرگی برای باشگاه آمیان به حساب می آید؛ سامان ترجیح داد تا قراردادی 5 ساله را به این تیم به امضا برساند، تا اینکه بخواهد پیشنهادات بزرگ تیمهایی از چین را بپذیرد. حتی طبق اخبار موجود منچسترسیتی هم در طول تابستان به دنبال او بوده و مربیانی را برای زیرنظر گرفتن او فرستاده بود. 

نناد لوکیچ، مدیربرنامه های سامان در گفتگو با اکسپرسن گفته بود:« ما پیشنهاداتی از تیمهای بزرگتر هم داشتیم ولی این بهترین گام برای کارنامه ورزشی سامان است. ما مجموعا از 4 باشگاه پیشنهاداتی داشتیم که حاضر بودند پول زیادی برای سامان بپردازند ولی فکر کردیم که این بهترین گام برای اوست.»

جالب اینجاست که سامان قدوس با سروصدای زیادی به لیگ یک فرانسه منتقل شد. او گران قیمت ترین بازیکن تمام تاریخ باشگاه آمیان لقب گرفت و بازیکنی است که انتظار می رود تا جای خالی گائل کاکوتا که ستاره فصل پیش تیمش بود را پر کند.

کاکوتا بعد از ترک چلسی، چند سال بدی را پشت سرگذاشت ولی در شمال فرانسه گویی دوباره متولد شد. رفتار و سبک بازی سامان به نحوی است که می توان مطمئن بود که او درتیم متحدی که در فصول اخیر به دنبال موفقیت گروهی بوده، به خوبی جا خواهد افتاد. کریستوف پلیسیه، سرمربی آمیان درمورد سامان قدوس گفته:« در ابتدا، او بازیکنی است که ذهنیت گروهی دارد و این مهمترین نکته است. سامان گل می زند ولی پاس گل هم می دهد ومی تواند در پست های مختلف بازی کند. این همان چیزی است که برای باشگاهمان می خواستیم.»

کمتر از 48 ساعت بعد، حضور او در باشگاه، به ثمر نشست و قدوس خیلی سریع درخشش اش درفوتبال فرانسه را آغاز کرد. پلیسیه بعد ازآنکه قدوس بلافاصله بعد از انتقال به آمیان درترکیب اصلی تیمش قرار داده شد گفت:« این نوعی شرط بندی نبود. من می خواستم او را در جریان دینامیک تیم قرار دهم.»

قدوس هنوز باید با شرایط زندگی در فرانسه تطبیق پیدا کند ولی همین حالا و در سه بازی ابتدایی اش در لیگ یک فرانسه، بخشهایی از مهارتهایش را به نمایش گذاشته و همه علائم و نشانه ها حکایت از آن دارند که این خریدی است که برای همه خوب خواهد بود.