جمع بندی کلی دور اول مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا(1): بایرن ویووه، به تاریخ احترام بگذاریم

جمع بندی کلی دور اول مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا(1): بایرن ویووه، به تاریخ احترام بگذاریم

سایت رسمی فوتبالی- با بازگشت رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا، لحظات تماشایی، گلهای دیدنی، جنجالها و احساساتی وصف ناپذیر به دنیای فوتبال برگشت. سه شنبه و چهارشنبه شاهد برگزاری بازیهای دور اول مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا بودیم و حالا وبا اتمام این دور قصد داریم تا به بررسی بازیها و ارائه یک جمع بندی وآنالیز کلی از آنچه در دور اول گذشت بپردازیم:

1- رئال مادرید تیمی همچنان شکست ناپذیر: بی دلیل نیست که تیمها موفق به شکست دادن رئال نمی شوند و بی دلیل نیست که رئال در سه دوره اخیر قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شده؛ حالا و بدون کریس، چالش پیش روی رئالی ها بزرگتر هم شده و بازیکنان تیم مادریدی این را به خوبی می دانند. راموس، مودریچ، بیل، اسنسیو، بنزما و سایرین، در نبود کریس یک گام بزرگ رو به جلو برداشته اند وتیم لوپتگی فوتبال باکلاسی را ارائه می کند. این همان چیزی است که رئال کم داشت:تیمی با ارائه یک بازی گروهی و فوق العاده.

2-تا هرجا مسی بخواهد: مسی تعهد خاصی به هواداران بارسا دارد. امسال او ویارانش برای قهرمانی درلیگ قهرمانان خیز برداشته اند. مسی از آن دسته افرادی نیست که قول طلا بدهد ولی کار را نیمه تمام بگذارد. بارسا بیش از هرزمان دیگری در دستان کاپیتان است. مسی امسال اسبش را زین کرده تا بارسا را به قهرمانی برساند.

3-یووه و بایرن، احترام به تاریخ: در ادوار اخیر بازیهای اروپایی رسم ناپسندی باب شده و آن هم مدعی دانستن بیش از حد و احترام مضاعف گذاشتن به باشگاه های «پولدار تازه به دوران رسیده» و بالاتر قراردادن آنها درمقابل تیمهای تاریخی و قدیمی اروپاست ولی این تیمهای ریشه دار هستند که به جلو می تازند. یوونتوس عملا، بدون رونالدو، در خارج از خانه، کلاسی فوتبالی برای والنسیا گذاشت و نشان داد که خطری جدی درکورس قهرمانی است. بایرن هم درکمال سکوت، در لیسبون، بنفیکا را به زانو درآورد. این دو، از جمله تیمهایی هستند که همیشه باید حسابی ویژه برایشان باز کرد.

4-چه تیمی اتلتیکو را حذف می کند؟ : روز 1 ژوئن سال2019، فینال لیگ قهرمانان اروپا درورزشگاه واندا متروپولیتانو، خانه اتلتیکو برگزار می شود وبازیکنان اتلتیکو هم عزمشان راجزم کرده اند تا دراین فینال حضور داشته باشند. میزبانی فینال لیگ قهرمانان اروپا، فرصتی بی نظیر برای تاریخ سازی و ادای دین به هواداران، برای اتلتیکویی هاست. شاگردان سیمئونه، در موناکو و درحالی که از حریف عقب افتاده بودند، توانست سه امتیاز بازی را کسب کنند ونشان دادند که قدرت زیادی دارند.باید ببینیم که کدام تیم امسال می تواندسد راه رسیدن آنها به فینال شود

5- PSG و سیتی وفاصله با بزرگان: این دوتیم، رختکن فوق العاده ای دارند و بحث این نیست که پتانسیل قهرمانی دراین رقابت را نداشته باشند. مشکل اینجاست که آنها هنوز چیز خاصی را دراین رقابتها به نمایش نگذاشته اند. شروع این دوتیم دراین فصل هم به نحوی بود که هنوز نمی توان آنها را با رئال، بارسلونا، یووه، بایرن و حتی اتلتیکو سریک میز گذاشت.