حمایت همه جانبه‌ی بازیکنان بایرن مونیخ از تولیسو

حمایت همه جانبه‌ی بازیکنان بایرن مونیخ از تولیسو

به گزارش "ورزش سه"، در دنیای فوتبال روبرو شدن با تبعات روحی- روانی یک مصدومیت بسیار دشوارتر از خود مصدومیت است. کورنتین تولیسو که روی پایش یک عمل جراحی موفق انجام شده حالا برای بهبود کامل و بازگشت به میادین فوتبال راه طولانی و پر فراز و نشیبی در پیش دارد.


روزنامه‌ی بیلد در گفتگو با نیکلاس سوله، همبازی تولیسو در بایرن به تجربیات مشابه او اشاره می‌کند چرا که سوله هم در سال 2014 زمانی که در هوفنهایم بازی می‌کرد با این مصدومیت دشوار یعنی پاره شدن رباط صلیبی مواجه شده بود. سوله در مصاحبه با بیلد می‌گوید که مصدومیت تولیسو همه چیز او را تحت تاثیر قرار خواهد داد، حتی قهرمانی جام جهانی که او چند ماه پیش با تیم ملی کشورش فرانسه به دست آورده بود. چرا که تولیسو باید همه‌ی موفقیت‌های گذشته‌ی خود را چند ماهی به فراموشی بسپارد و برای بازگشت دوباره به میادین با همه‌ی وجود تلاش کند. 


سوله به روزنامه‌ی بیلد گفت:" در این شرایط حتی قهرمانی در جام جهانی هم برای او دیگر چندان شیرین نخواهد بود. البته شکی نیست که آن جام طلایی، پرافتخارترین جامی است که تولیسو در طول عمرش خواهد برد ولی بعد از این مصدومیت، بازیکن مصدوم دیگر به افتخاراتش فکر نمی‌کند چرا که هر چقدر هم که بخواهد آنقدر تحت فشار است که نمی‌تواند هر روز به خودش بگوید من قهرمان دنیا هستم". 


سوله معتقد است زمانی که خودش با این مصدومیت مواجه شده با حمایت خانواده، دوستان و هم‌تیمی‌هایش و همینطور ذهنیتی مثبتی که با وجود همه‌ی مشکلات داشته توانسته از این دوره‌ی دشوار بهبودی به سلامت عبور کند. 


سوله به بیلد گفت: من در آن روزها قدرت مقاومت داشتم ولی این قدرت را فقط مدیون حمایت خانواده و دوستانم بودم. آن روزها وقتی جروم بواتنگ برایم پیامی دلگرم‌کننده می‌فرستاد از خوشحالی بال درمی‌آوردم چون بواتنگ آن روزها یک بازیکن جاافتاده و ستایش شده بود و من او را الگوی خودم می‌دانستم. کورنتین این روزها به شدت به این جور حمایتها نیاز دارد.