برابری آلمان با اسپانیا از نظر تعدد تیمها درلیگ قهرمانان اروپا

برابری آلمان با اسپانیا از نظر تعدد تیمها درلیگ قهرمانان اروپا

سایت رسمی فوتبالی- تیم هوفنهایم به عنوان سیزدهمین باشگاه آلمانی در طول تاریخ رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا، چهارشنبه شب اولین حضورش در معتبرترین تورنمنت باشگاهی اروپا را تجربه کرد. آنها بعد از موفقیت در بازیهای مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان اروپا، سهمیه حضور در دور اصلی این رقابتها را به دست آوردند. بدین ترتیب و با حضور هوفنهایم در جمع تیمهای حاضر در رقابت های این فصل ، بوندس لیگا با رکورد لالیگا در تعداد تیمهایی که از زمان برگزاری این تورنمنت با فرمت کنونی، در لیگ قهرمانان اروپا حضور یافته اند برابری کرد.

تاکنون 13 باشگاه از اسپانیا در ادوار مختلف رقابت های لیگ قهرمانان اروپا حضور داشته اند ( رئال مادرید، بارسلونا، اتلتیکومادرید، والنسیا، سویا، ویارئال، رئال بتیس، اتلتیک بیلبائو، رئال سوسیداد، سلتاویگو، دپورتیوو لاکرونیا، مالاگا و مایورکا) و بتیس آخرین تیم لالیگایی بود که با حضور در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا در فصل 6-2005، نامش را به این لیست اضافه کرد.

آلمانی ها در دو دوره اخیر، دو نماینده جدید را به لیگ قهرمانان اروپا معرفی کردند: لایپزیک (درفصل 18-2017) و هوفنهایم در فصل 19-2018.


حالا اسپانیایی ها و آلمانی ها با 13 نماینده مختلف در تاریخ رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا، لیگ هایی هستند که بیشترین تیمها را به این تورنمنت معرفی کرده اند و وضعیت سایر کشورها بدین ترتیب است:

1-اسپانیا (13 نماینده مختلف در ادوار مختلف لیگ قهرمانان اروپا): رئال مادرید، بارسلونا، اتلتیکومادرید، والنسیا، سویا، ویارئال، رئال بتیس، اتلتیک بیلبائو، رئال سوسیداد، سلتاویگو، دپورتیوو لاکرونیا، مالاگا و مایورکا

2-آلمان (13): بایرن مونیخ، بوروسیا دورتموند، بایرلورکوزن، شالکه، وردربرمن، اشتوتگارت، وولفسبورگ، مونشن گلادباخ، هامبورگ، کایزرسلاترن، هرتابرلین، لایپزیک و هوفنهایم

3-انگلیس (10): منچستریونایتد، آرسنال، چلسی، لیورپول، منچسترسیتی، تاتنهام، نیوکاسل، لیدزیونایتد، لسترسیتی و بلکبرن

4-فرانسه (10): المپیک لیون، پاری سن ژرمن، المپیک مارسی، موناکو، لیل، بوردو، اوسر، نانت، لنس و مون پولیه

5- ایتالیا (9): یوونتوس، میلان، اینتر، رم، لاتزیو، ناپولی، فیورنتینا، پارما و اودینزه

6-هلند (7): آیندهوون، آژاکس، فاینورد، ویلم، هرنفین، آلکمار و توئنته

7- بلژیک (6): آندرلخت، بروژ ، خنک، لیرس، استاندارد لیژ و خنت

8-روسیه (6): اسپارتاک مسکو، زنیت، زسکا، لوکوموتیو، روبین کازان و روستوف

9- ترکیه (5): گالاتاسرای، بشیکتاش، فنرباغچه، بورساسپور و ترابزونسپور

10- پرتغال (5): پورتو، بنفیکا، اسپورتینگ، بواویستا و براگا