سیمئونه و دستیابی به رکورد پپ و مورینیو در لیگ قهرمانان اروپا

سیمئونه و دستیابی به رکورد پپ و مورینیو در لیگ قهرمانان اروپا

سایت رسمی فوتبالی- سه شنبه شب اتلتیکومادرید موفق شد تا در اولین بازی اش در رقابت های این فصل مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا با نتیجه 2-1 موناکو را شکست دهد و این برد، در حقیقت سی امین برد دیگو سیمئونه در لیگ قهرمانان اروپا بود و بدین ترتیب او توانست به رکورد دو سرمربی بزرگ در فوتبال اروپا دست بیابد.

این پیروزی گام بزرگی برای تیم اتلتیکومادرید در کورس صدرنشینی در گروه "A" لیگ قهرمانان اروپا در این فصل بود. به علاوه با این برد سیمئونه به یک افتخار بزرگ دست یافت و توانست به دو سرمربی بزرگ و مهم در رقابتهای اروپایی برسد: پپ گواردیولا و ژوزه مورینیو. دو سرمربی بزرگی که 30 برد در لیگ قهرمانان اروپا را روی نیمکت مربیگری یک تیم، در کارنامه مربیگری شان ثبت کرده اند.

گواردیولا روی نیمکت مربیگری بارسلونا 30 برد اروپایی را تجربه کرده و ژوزه مورینیو با چلسی به این تعداد برد اروپایی دست یافته. حالا سیمئونه هم نامش را در کنار این دو می بیند و حتی می تواند از دیگر سرمربیانی که آمار و ارقام خیره کننده ای با تیمهایشان در اروپا ثبت کرده اند نیز پیشی بگیرد.


از جمله نامهای بزرگی که آمار جالب توجهی در لیگ قهرمانان اروپا دارند، می توان به رافا بنیتس اشاره کرد که در طول دوران مربیگری اش در لیورپول به 32 برد در لیگ قهرمانان اروپا رسیده بود؛ بیسنته دل بوسکه روی نیمکت مربیگری رئال مادرید 34 برد اروپایی کسب کرده بود؛ اوتمار هیتسفلد با بایرن 36 برد اروپایی را تجربه کرده؛ مارچلو لیپی با یوونتوس در 38 بازی لیگ قهرمانان اروپا طعم برد را چشیده و آنچلوتی در طول دوران حضورش در میلان 39 بار مقابل حریفان اروپایی به پیروزی رسیده.

اگر سیمئونه بتواند در این فصل رکورد آنچلوتی را پشت سربگذارد،می تواند اتفاق بزرگی را رقم بزند؛ چرا که به معنی رسیدن اتلتیکو به مراحل پایانی رقابتهای این فصل لیگ قهرمانان اروپا خواهد بود.

در صدر این رنکینگ نام سرالکس فرگوسن دیده می شود که به تنهایی روی نیمکت مربیگری یک تیم بیش از 100 باردر بازیهای لیگ قهرمانان اروپا به پیروزی رسیده. این سرمربی بزرگ در رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا و به عنوان سرمربی منچستریونایتد 102 بار به پیروزی رسیده و آرسن ونگر هم به عنوان سرمربی آرسنال 82 برد اروپایی را تجربه کرده.

لیست سرمربیانی با بیشترین برد در لیگ قهرمانان اروپا با یک تیم بدین ترتیب است:

1-سرالکس فرگوسن: 102 برد در لیگ قهرمانان اروپا- منچستریونایتد

2-آرسن ونگر: 82 برد- آرسنال

3- کارلو آنچلوتی: 39 برد – میلان

4-مارچلو لیپی: 38 برد- یوونتوس

5-اوتمار هیتسفلد: 36 برد- بایرن مونیخ

6-بیسنته دل بوسکه: 34برد- رئال مادرید

7- رافا بنیتس: 34 برد – لیورپول

8- پپ گواردیولا: 30 برد- بارسلونا

- ژوزه مورینیو: 30 برد – چلسی

- دیگو سیمئونه: 30 برد- اتلتیکومادرید