بازگشت فان بومل،مرد منفور رئالی ها وبارسایی ها به نوکمپ این بار در قامت سرمربی

بازگشت فان بومل،مرد منفور رئالی ها وبارسایی ها به نوکمپ این بار در قامت سرمربی

سایت رسمی فوتبالی- مارکو فان بومل سه شنبه و این بار در قامت سرمربی آیندهوون به ورزشگاه نوکمپ بازخواهد گشت؛ استادیومی که در فصل 6-2005 خانه این ستاره هلندی بود.

فان بومل در فینال لیگ قهرمانان اروپا که با برد بارسلونا مقابل آرسنال همراه بود، در ترکیب اصلی آبی اناری ها قرار داشت و در دقیقه 61 و زمانی که بارسلونا 1-0 از حریفش پیش بود، فان بومل جایش را به لارسون داد و آن بازی،آخرین بازی این بازیکن هلندی در ترکیب آبی اناری ها بود و پس از آن در تابستان 2006 او به بایرن مونیخ پیوست.

فان بومل در طول دوران حضورش در بارسا، 4 گل رسمی برای این تیم به ثمر رساند؛ هرچند که به یادماندنی ترین گل او در خاک اسپانیا، گلی است که در سانتیاگو برنابئو و در سال اول حضورش در بایرن مونیخ مقابل رئال مادرید به ثمر رساند. دقیقه 88 بازی رفت مرحله یک هشتم پایانی لیگ قهرمانان اروپا در فصل7-2006 فان بومل توانست دروازه رئال را باز کند و بعد از این گل، با حرکت زشتی با دستش، به هواداران رئال مادرید اهانت کرد.

هرچند که چند سال بعد و در فینال جام جهانی سال 2010 او دل هواداران بارسایی اش را هم شکست و به نوعی نزد آنها هم منفور شد؛ چرا که در جریان بازی فینال پی درپی برروی آندرس اینیستا، ستاره تیم ملی اسپانیا وباشگاه بارسلونا مرتکب خطا می شد. اینیستا اخیرا در صحبت هایی با یادآوری آن بازی گفته:« در طول تمام بازی، فان بومل مرتبا روی من خطاهایی انجام می داد که همه این خطاها مستحق کارت قرمز بودند. آن بار، تنها باری بود که بیش از هرزمان دیگری از کوره در رفتم.» اینیستا در دقیقه 77 کنترلش را از دست داد و بعداز خطای فان بومل بررویش، از زمین برخاست و بازیکن هلندی را هل داد و او را نقش برزمین کرد. درآن زمان فان بومل یک کارت زرد داشت ولی هووارد وب، داور بازی خطایی نگرفت. اینیستا با یادآوری آن لحظات گفت:« حسابی عصبی شده بودم.» داور انگلیسی حتی جرات نکرد تا به اینیستا هم کارت زرد بدهد.


فان بومل درسال 2014 و بعد از خداحافظی از دنیای فوتبال با پیراهن آیندهوون، وارد دنیای مربیگری شد و در ابتدا به عنوان مربی دوم تیمهای پایه ای در هلند، عربستان واسترالیا مشغول به کار شد و تنها یک سال تجربه سرمربیگری دارد که آن هم هدایت تیم جوانان آیندهوون در فصل گذشته است و درتابستان امسال هدایت تیم آیندهوون را در دست گرفت. 

در اولین ماجراجویی او برای کسب جام با آیندهوون، تیمش در ضربات پنالتی در سوپرکاپ هلند مغلوب فاینورد شد. آنها کمی بعد پس از غلبه بر باته بوریسوف در مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان اروپا، سهمیه حضور دراین رقابتها را کسب کردند که هدف اصلی شان در فصل تابستان بود. شاگردان فان بومل در لیگ هلند در5 بازی ابتدایی به 5 برد دست یافته اند وبا21 گل زده و 3 گل خورده، صدرنشین جدول لیگ هلند هستند و این خبر از یک بازی جذاب مقابل بارسا را می دهند.