پله: دی استفانو آنقدر خوب بود که می شد برزیلی باشد!

پله: دی استفانو آنقدر خوب بود که می شد برزیلی باشد!

سایت رسمی فوتبالی- سالهای سال است که رقابت موجود میان دو تیم ملی برزیل و آرژانتین یکی از جذابیت های دنیای فوتبال است.  هواداران این دو تیم موفق آمریکای جنوبی، هرگز از کنایه زدن به هواداران حریف، دست نمی کشند و هر زمان که فرصتی برایشان فراهم می شود، به حریف کنایه می زنند. البته این فقط شامل هواداران نمی شود و حتی اسطوره های فوتبال دو کشور هم گهگداری یادی از حریف دیرینه و ستاره هایش می کنند.

در این میان کل کل های میان مارادونا و پله در سالهای اخیر این رقابت و هیجان را به اوج خود رسانده است. صحبتهایی که هر از چند گاهی از سوی یک اسطوره مطرح می شود و اسطوره دیگر با پاسخگویی، آتش بحث را داغ می کند.

این بار نوبت پله است که با توئیتی به سبک و سیاق خودش به تمجید از آلفردو دی استفانو اسطوره سالهای دور آرژانتین و اسپانیا پرداخته.

پله در این توئیت نوشته:« اگرچه دی استفانو در یک جام جهانی هم بازی نکرده ولی مهم نیست. او آنقدر خوب بود که می شد برزیلی باشد.»

آلفردو دی استفانو در سال 2014 از دنیا رفت. او در سالهای 1947 و 1948 برای تیم ملی آرژانتین بازی کرد و در 6 بازی ملی 6 گل برای آلبی سلسته به ثمر رساند. پس از آن پیراهن تیم ملی اسپانیا را به تن کرد و در 31 بازی ملی توانست 23 گل ملی برای این تیم به ثمر برساند. ولی به رغم تمام موفقیتهایش در عرصه فوتبال، نتوانست حضور در جام جهانی، معتبرترین تورنمنت فوتبالی ملی دنیا را تجربه کند.

اولین جام جهانی ای که او شانس حضور درآن را داشت، جام جهانی 1950 بود که آرژانتین از شرکت در آن سرباز زد و بدین ترتیب دی استفانوی 24 ساله نتوانست در آن تورنمنت حضور بیابد. در جام جهانی 1954 هم آرژانتینی ها شرکت نکردند. تیم ملی اسپانیا مجوز حضور درجام جهانی 1958 را کسب نکرد تا ناکامی دی استفانو که درآن زمان ملیت اسپانیایی گرفته بود ادامه یافت و در نهایت جام جهانی 1962 شیلی آخرین امید او بود که مصدومیتی عضلانی اندکی قبل از آغاز تورنمنت مانع از آن شد تا دی استفانو حضور در جام جهانی را تجربه کند وکمی بعد از فوتبال ملی خداحافظی کرد.