پرسپولیس 3 - الدحیل یک / بازگشت رویایی با پنجره های بسته!/ چراغ اول را سیدجلال روشن کرد

پرسپولیس 3 - الدحیل یک / بازگشت رویایی با پنجره های بسته!/ چراغ اول را سیدجلال روشن کرد

وبسایت فوتبالی- پرسپولیس نشان داد که فوتبال ایرانی همچنان زنده است و نفس می کشد! حتی اگر حریفت تیمی چون الدحیل باشد که بازی رفت را هم یک بر هیچ برده باشد.

بهتر از این نمی شد! اینکه گل اول را هم الدحیل بزند و در ادامه کاری کنی کارستان و معجزه ایرانی را حسابی نشانشان بدهی. این کار تنها از تیمی چون پرسپولیس و یک مربی بزرگ به نام برانکو ایوانکوویچ بر می آمد که با دستان خالی بازی یک بر صفر باخته را با نتیجه 3 بر یک به پایان برساند.

در این میان ارزش کار سیدجلال حسینی نیز نباید فراموش شود که باز هم در اوج ناامیدی دست تیمش را گرفت و چراغ اول را برای حاضرین در ورزشگاه روشن کرد.

به سراغ تماشاگران پرسپولیس برویم ! هوادارانی که با باز شدن دروازه تیمشان در نیمه اول برای دقایقی سکوت کردند اما با شرروع نیمه دوم باز هم امید را در دل بازیکنهایشان زنده کردند و فریاد پیروزی سر می دادند.

دوشنبه 26 شهریورماه 1397، ورزشگاه آزادی تهران

لیگ قهرمانان آسیا، بازی برگشت از مرحله نیمه نهایی غرب آسیا

هوا آفتابی و مطبوع، تماشاگر : حدود  75 هزارنفر

داور: ایرماتوف راوشان (داور)، رسولف عبدو خمیدلو (کمک داور اول)، سعیدف جهانگیر (داور دوم)، شادموتوف، کووالنکو والنتین و کانتاشف

کارت های زرد:

کمال کامیابی نیا دقیقه 13، محمد انصاری دقیقه 21، شجاع خلیل زاده دقیقه 48 علی علیپور(87) از پرسپولیس

 

هشام(87) محمد موسی(93) از الدحیل

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی، حسین ماهینی( دقیقه 67 شایان مصلح) ، محمد انصاری، شجاع خلیل زاده، کمال کامیابی نیا، احمد نورالهی، بشار رسن( دقیقه 87 آدام همتی) ، امید عالیشاه، گادوین منشا ( دقیقه 95 احسان علوان زاده)  و علی علیپور

سرمربی : برانکو ایوانکوویچ

ترکیب الدحیل: امین لکومته، محمد موسی، لوکاس مندز، مراد ناجی، سلطان البریک، بسام هشام ( 89 محمد مونتاری)، لوئیز جونیور( عمر مادیبو دقیقه 25) ، کریم بوضیاف، نام تائه هی، ادمیلسون و المعز علی ( دقیقه 85 یوسف العربی)

سرمربی : نبیل معلول

گل ها: 

گل اول برای الدحیل: کریم بوضیاف دقیقه 33

ضربه ایستگاهی الدحیل به طرز خطرناکی وارد محوطه جریمه پرسپولیس شد. دفع ناقص شجاع و برخورد اتفاقی توپ به بدن کاپیتان الدحیل منجر به ورود توپ درون دروازه بیرانوند شد. بیرانوند در این صحنه نتوانست عکس العملی نشان دهد.

گل اول برای پرسپولیس: سید جلال حسینی دقیقه 57

باز هم کاپیتان به داد تیمش رسید و امید را به اردوی پرسپولیس بازگرداند! ضربه کرنر روی دروازه الدحیل نواخته شد و در یک رفت و برگشت سید جلال حسینی با ضربه ای دقیق دروازه میهمان را باز کرد. حسینی این گل را با پای چپ وارد دروازه لکومته کرد و این دروازه بان نتوانست عکس العمل به موقعی نسبت به دفع توپ از خود نشان دهد.

گل دوم برای پرسپولیس: سلطان برک ( گل به خودی) دقیقه 76

حرکت فوق العاده علی علیپور از کناره های خط طولی و حرکات پا به توپ این بازیکن باعث شد تا لوکاس مندز از جریان بازی خارج شود. ارسال عرضی او برای منشا، با اشتباه دفاع الدحیل روبرو شد و سلطان برک دروازه خودی را باز کرد.

گل سوم برای پرسپولیس: دقیقه 78 گادوین منشا

معجزه برای پرسپولیس!!!! باز هم اشتباه در خط دفاع الدحیل که مشخصا تحت تاثیر جو ورزشگاه قرار گرفته اند توپ را به علیپور رساند و پاس طلایی او به منشا، مهاجم سیه چرده پرسپولیس را با گلر تک به تک کرد. یه پا دو پایی به سبک علی کریمی و حالا توپ درون دروازه!! معجزه به سرانجام رسید!

دقایق حساس:  

دقیقه 3: نفوذ پرسپولیس به داخل محوطه جریمه الدحیل و در ادامه سانتر بشار رسن برای منشا، که در آخرین لحظه مدافع قطری توپ را دفع کرد. 

دقیقه 8: حمله الدحیل و ارسال عرضی ادمیلسون بی ثمر بود تا ضربه بلند محمد انصاری برای پرسپولیس تبدیل به ضدحمله خطرناکی شود. در ادامه علی علیپور توپ را با سر سابید تا منشا در کورس با لوکاس مندز پیروز باشد اما خروج به موقع لکومته موقعیت تک به تک را از منشا گرفت.

دقیقه 13: کارت زرد برای کمال! کامیابی نیا در این صحنه از بازی در جنگ تن به تن با هافبک حریف نقش بر زمین شد. دست بازیکن الدحیل به طور غیرعمد به صورت کمال خورد اما کمال عذرخواهی حریف را هم تاب نیاورد و خودش شخصا بسام هاشم را تنبیه کرد. کمال در این صحنه شانس آورد که داور او را اخراج نکرد!

دقیقه 16: مدافعان الدحیل متزلزل نشان می دهند! توپ بلند ارسالی خلیل زاده را دفاع الدحیل به اشتباه دفع کرد تا پشت محوطه جریمه موقعیت خوبی برای منشا ایجاد شود. حیف که گادوین منشا در این صحنه عجله کرد و توپ را به آسمان زد.

دقیقه 19: حرکات تکنیکی ادمیلسون پشت محوطه جریمه پرسپولیس سرانجام به شوت این بازیکن ختم شد. ضربه فنی این بازیکن در دستان بیرانوند قرار گرفت.

دقیقه 21: تیر دروازه الدحیل به لرزه درآمد! شوت سرکش گادوین منشا پس از اثر گذاری سنگربان حریف کمی تغییر مسیر داد تا با برخورد به تیر عمودی دروازه آه و حسرت پرسپولیسیها را به دنبال داشته باشد!

دقیقه 25: تعویض زودهنگام برای الدحیل! لوئیز جونیور هافبک میانی الدحیل مصدوم شد تا نبیل معلول مجبور به تعویض اجباری شود. عمر مادیبو وارد زمین شد.

دقیقه 27: اخطاری دیگر برای پرسپولیسیها! بار دیگر سرخ پوشان خوش شانس بودند که داور از  کارت قرمزش استفاده نکرد! ضدحمله برق آسای تیم قطری و جا ماندن خط دفاعی پرسپولیس که پیش آمده بودند، یک موقعیت عالی را نصیب ادمیلسون کرد. محمد انصاری اگر از پشت سر ادمیلسون را نزده بود با توجه به سرعت بالای بازیکن قطری احتمال تک به تک شدنش با بیرانوند می رفت. در این صحنه باز هم بازیکنان قطری به تصمیم ایرماتوف اعتراض کردند!

دقیقه 45: پرتاب اوت از سوی ماهینی در شرایطی که امید عالیشاه در فرصت ضربه زدن قرار داشت با دخالت منشا و از دست رفتن فرصت همراه شد.

پایان نیمه اول با حساب یک بر صفر به سود تیم قطری.

دقیقه 48: این ادمیلسون مهارشدنی نیست! حرکات پا به توپ او شجاع خلیل زاده را مجبور به خطا روی این بازیکن کرد! ایرماتوف هم سریع به شجاع کارت زرد را نشان داد.

دقیقه 56: اشتباه در خط هافبک تیم قطری توپ را بشار رسن رساند. پیشروی این بازیکن و ضربه فنی و دقیقش در آستانه ورود به دروازه توسط سنگربان الدحیل به کرنر رفت. پرسپولیس در این صحنه موقعیت 3 در مقابل 3 را داشت که رسن تصمیم به شوتزنی گرفت.

دقیقه 60: پرسپولیس در این دقایق  سرو پا حمله شده است و البته باید مراقب ضدحملات الدحیل باشد. اینبار ارسال از سوی حسین ماهینی در شش قدم با ضربه سر احمد نوراللهی راهی به دروازه الدحیل نیافت تا پرسپولیس همچنان با تساوی بازی را ادامه دهد.

دقیقه 65: استادیوم آزادی یکصدا پرسپولیس را تشویق می کند! ارسال از سمت راست برای منشا فرصت خوبی برای زدن گل دوم بوجود آورد اما دفاع یارگیر منشا زودتر از این بازیکن خودش را توپ رساند تا توپ بین آنها بلوکه شود و به آرامی در اختیار گلر الدحیل قرار بگیرد.