به بهانه تقابل پاری سن ژرمن و لیورپول؛ نیمار بهتر است یا صلاح؟

به بهانه تقابل پاری سن ژرمن و لیورپول؛ نیمار بهتر است یا صلاح؟

سایت رسمی فوتبالی - دو نفر از مطرح ترین بازیکنان حال حاضر دنیای فوتبال، نیمار و محمد صلاح، سه شنبه شب برای اولین بار  در تیم های جدید خود رو در روی یکدیگر قرار می گیرند. 

به گزارش فوتبالی، محمد صلاح و نیمار در بازی لیورپول و پاری سن ژرمن در  چارچوب رقابت های لیگ قهرمانان اروپا رو در روی هم می ایستند و بیشتر نگاه ها در این بازی حساس معطوف این دو بازیکن خواهد بود. سایت یوفا عملکرد دو فوتبالیست مطرح دنیا را مورد بررسی قرار داده و با یکدیگر مقایسه کرده که در این مطلب نگاهی به آن می اندازیم:

صلاح و نیمار پیش از این یک بار رو در روی هم قرار گرفته بودند. در بازی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا که 25 شهریور سال 94 برگزار شد، رم و بارسلونا به تساوی 1 - 1 رسیدند که هیچکدام از این دو بازیکن موفق به گلزنی در آن دیدار نشدند. صلاح در بازی برگشت در ترکیب قرار نداشت و بارسلونا موفق شد با نتیجه 6 - 1 در نیوکمپ از سد تیم ایتالیایی عبور کند. 

صلاح در این فصل در 5 بازی لیگ برتر دوبار موفق به گلزنی شده است. در کل پس از فینال لیگ قهرمانان این بازیکن در پنج بازی از هشت بازی باشگاهی و ملی خود 6 گل به ثمر رسانده است. نیمار در همین بازه زمانی در 14 بازی به میدان رفته و 10 گل به ثمر رسانده است ( اما در هیچ بازی بیشتر از یک گل وارد دروازه حریف نکرده است ). شش گل اخیر او شامل 4 گل در لیگ فرانسه برای پاری سن ژرمن و 2 گل ( پنالتی ) در بازی های دوستانه برای تیم ملی برزیل بوده است. 

نیمار در سال 2018 موفق شده 20 بار گلزنی کند

هر دو بازیکن 26 ساله هستند ( نیمار 131 روز بزرگتر است ) و قد هر دو نفر 175 سانتی متر است. 

نیمار دو بار در 8 بازی برابر باشگاه های انگلیسی گلزنی کرده است ( 2 گل در 626 دقیقه) و در هفت بازی پیروز میدان بوده است. آخرین شکست او به بازی بارسلونا و منچسترسیتی در مرحله گروهی لیگ قهرمانان فصل 17 - 2016 باز می گردد که با نتیجه 3 - 1 به سود تیم انگلیسی به پایان رسید. تنها بازی محمد صلاح برابر باشگاه های فرانسوی به دیدار مرحله یک هشتم رم در لیگ قهرمانان فصل 17 - 2016 باز می گردد که تیمش بازی را در مجموع با حساب 5 - 4 به لیون واگذار کرد. او در 180 دقیقه بازی رفت و برگشت یک گل به ثمر رساند. 

این اولین حضور نیمار در آنفیلد نیست. او در دیدار دوستانه پیش از جام جهانی موفق شد در این ورزشگاه در دیدار برزیل برابر کرواسی یکی از دو گل تیمش را به ثمر برساند. 

محمد صلاح در سال 2018 در مجموع 26 گل برای لیورپول و تیم ملی مصر به ثمر رسانده که 13 گل در نیمه اول و 13 گل در نیمه دوم بوده است. این در حالی است که نیمار در همین بازه زمانی 20 گل برای پاری سن ژرمن و تیم ملی برزیل زده که 8 گل در نیمه اول و 12 گل در نیمه دوم بوده است. 

محمد صلاح در فصل گذشته لیگ قهرمانان 930 دقیقه بازی کرد و 10 گل به ثمر رساند که میانگین هر 93 دقیقه یک گل را در کارنامه خود ثبت کرد. نیمار در فصل گذشته 720 دقیقه برای پاری سن ژرمن در اروپا به میدان رفت و 6 گل نیز وارد دروازه حریفان کرد که میانگین هر 120 دقیقه یک گل بوده است. 

محمد صلاح در سال 2018 موفق شده 26 گل به ثمر برساند

محمد صلاح در فصل جدید لیگ برتر انگلیس در 5 بازی حضور داشته و 2 گل برای لیورپول زده است. نیمار در 4 بازی لیگ فرانسه برای پاری سن ژرمن بازی کرده و 4 گل به ثمر رسانده که یکی از آنها از روی ضربه پنالتی بوده است. 

محمد صلاح در مجموع 28 بار با تیم های مختلف در لیگ قهرمانان اروپا به میدان رفته و 13 گل زده که میانگین 0.46 گل در هر بازی است. نیمار در مجموع 47 بازی در لیگ قهرمانان برای بارسلونا و پاری سن ژرمن انجام داده و 27 بار موفق به باز کردن دروازه حریفان شده که میانگین 0.57 گل در هر بازی را برای او به ثبت می رساند. 

صلاح در مجموع 46 بازی در تمامی رقابت های اروپایی داشته و در این بازی ها 22 بار موفق به گلزنی شده که میانگین 0.33 گل در هر بازی است. نیمار در مجموع 47 بازی در تمامی رقابت های اروپایی انجام داده و 27 گل زده است تا میانگین 0.57 گل زده در هر بازی را از آن خود کند.