پیش بازی پرسپولیس ایران - الدحیل قطر ؛ آزادی، پایان رکوردهای الدحیل / بزن و بپر!

پیش بازی پرسپولیس ایران - الدحیل قطر ؛ آزادی، پایان رکوردهای الدحیل / بزن و بپر!

سایت رسمی فوتبالی-  پرسپولیس و الدحیل تکلیف اولین تیم فینالیست در غرب آسیا را مشخص می کنند.

به گزارش فوتبالی، پرسپولیس به مهم ترین بازی سال خود رسیده است، آن هم درست در میانی ترین روزهای سال! طرف مقابل هم تیمی است که نیاز به معرفی ندارد، لخویای سابق و الدحیل فعلی که با نام جدیدشان مشغول به ثبت رساندن رکوردهای مختلفی هستند.

پرسپولیس تیمی نیست که در خانه باج بدهد بلکه آخرین تیمی بوده که الدحیل را در آسیا با شکست روبرو کرده است. حیف از آن روز که سکوهای خالی نظاره گر برد شاگردان برانکو بر لخویا در فصل پیش لیگ قهرمانان آسیا بودند. اما چه باک که این بار ترس تیم قطری بیشتر هم می شود. آنها هر چه قدر هم که پولدار باشند و بتوانند دمای محیطی ورزشگاهشان را در یک روز داغ تابستانی همسان دمای بهشت بکنند، این نکته را به خوبی می دانند که ساعت 18:30 دقیقه 26 شهریورماه 1397 با اینکه نسیم خنک آزادی بوی مهر  را برای حاضرین در ورزشگاه تداعی می کند، اما آنها جهنم سرخ و سیاهی را در روز هفتم ماه محرم تجربه خواهند کرد.

 حال کمی به سراغ آمار و ارقام برویم و ببینیم دو تیم مدعی و سرخ پوش پیش از این در بازیهای قبلی خود چه کرده اند. شاگردان نبیل معلول آماده‌ترین تیم این فصل رقابت های لیگ قهرمانان آسیا محسوب می شوند و در هر ۹ دیدار قبلی خود به پیروزی رسیده اند. در صورت پیروزی الدحیل در این بازی، این تیم با ۱۰ برد متوالی رکورددار تاریخ این مسابقات خواهد شد اما آمار درخشان پرسپولیس در بازیهای خانگی می تواند دلگرم کننده باشد؛ سرخپوشان پایتخت در ۱۴ بازی آخر خانگی خود در آسیا مغلوب نشده‌اند، ولی برای صعود به مرحله بعد نباختن کافی نیست و پرسپولیس باید پیروز میدان باشد. 

درست است که ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس به یک مربی محتاط و دفاعی معروف است اما خود برانکو به خوبی می داند که زدن یک گل و حتی دو گل نمی تواند ضامن صعود به مرحله بعدی باشد. رقیب با بازیکنان خطرناکی که در فاز هجوم دارد تنها با زدن یک گل می تواند، دو گل پرسپولیسیها را بی ثمر کند. در این بازی نقش علیرضا بیرانوند در طول 90 دقیقه همانقدر حیاتی است که او باید همانند چند ثانیه تقابلش با کریس رونالدو در زمان زدن ضربه پنالتی، به هوش و هوشیار باشد. با اینکه خیالمان از سید جلال راحت است اما کاپیتان در این بازی باید حواسش به بغل دستی های گاها بی احتیاطش نیز باشد. این بازی جنگ ثانیه هاست و نفراتی چون شجاع خلیل زاده و حسین ماهینی باید به خوبی توجیه شده باشند که کوچکترین غفلت می تواند کار را از آنی که هست سخت تر نماید. 

واقعا که جنگ نابرابریست و پرسپولیس که با پنجره بسته نقل و انتقالات روبه رو بود در این بازی سیامک نعمتی  را هم به دلیل محرومیت در اختیار ندارد. در طرف مقابل کریم بوضیاف که از بهترین های تیم قطریست پس از یک مصدومیت نسبتا طولانی آماده بازی شده و می تواند کمک حال تیمش باشد.

اما آمار به ما چی می گوید؟ این بازی چهاردهمین تقابل پرسپولیس با تیم های قطری در لیگ قهرمانان آسیاست. پرسپولیس در ۱۳ بازی قبلی خود ۵ پیروزی، ۵ شکست و ۳ تساوی به دست آورده است. ضمن اینکه پرسپولیس در صورت صعود برای دومین بار به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا می رسد.

و در پایان به سراغ تماشاگران این پیکار می رویم که می خواهند آزادی را برای تیم قطری تبدیل به جهنم کنند. همانگونه که برانکو در صحبت های دیروزش عنوان کرد او و شاگردانش روی حضور پرشمار هواداران حساب باز کرده اند و اگر یک مربی با 68 سال سن این موضوع را عنوان می کند تنها یک شعار یا خواهش نیست! امید است که با رقم خوردن هر نتیجه و شرایطی، صد هزار پرسپولیسی حاضر در ورزشگاه تا پایان 90 دقیقه یار دوازدهم تیمشان باشند و به مانند اتفاقات تلخی که در بازی استقلال-السد رقم خورد آنها چنین نکنند!

پرسپولیس - الدحیل

دوشنبه 26 شهریورماه 1397

ورزشگاه آزادی تهران، ساعت 18:30

نتیجه بازی رفت:

الدحیل یک- پرسپولیس صفر

آخرین بازی:

پرسپولیس ۲- نساجی مازندران یک

القطر ۲- الدحیل ۳

نحوه صعود به مرحله حذفی:

الدحیل با ۱۸ امتیاز در گروه B اول شد

پرسپولیس با ۱۳ امتیاز در گروه C صدرنشین شد

نحوه صعود به یک چهارم نهایی:

پرسپولیس با الجزیره ۴-۴ شد و به خاطر گل زده در خانه حریف صعود کرد

الدحیل مقتدارنه ۸ بر ۳ العین را حذف کرد.

نحوه حضور در لیگ قهرمانان آسیای آسیا ۲۰۱۸:

پرسپولیس قهرمان فصل قبل لیگ ایران/ صعود مستقیم

الدحیل قهرمان قطر/ صعود مستقیم

بهترین گلزن در لیگ:

پرسپولیس: علی علیپور با ۳ گل

الدحیل: یوسف العربی و نام تائه هی با ۳ گل

بهترین گلزن آسیایی:

پرسپولیس: علی علیپور با ۴ گل

الدحیل: یوسف العربی با ۹ گل

تیم داوری: روشن ایرماتوف (داور)، رسولف عبدو خمیدلو (کمک داور اول)، سعیدف جهانگیر (داور دوم) همگی از ازبکستان